//
کدخبر: ۳۱۹۳۸ //

آتش در نخلستان های اسپکه نیکشهر سیستان و بلوچستان مهارشد

فرماندار نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: آتش سوزی نخلستان اسپکه نیکشهر پس از چهار ساعت تلاش ماموران آتش نشانی و مردم محلی مهار شد.

آتش در نخلستان های اسپکه نیکشهر سیستان و بلوچستان مهارشد
به گزارش فرتاک نیوز،

صاحب گل صالحی در گفت وگو با خبرنگار اظهار داشت: آتش در نخلستان های اسپکه که از حوالی ظهر دوشنبه آغاز شده بود بیش از سه تا چهار هزار اصله درخت خرما را سوزاند.

وی افزود: برای مهار این آتش سوزی از2 شهرستان همجوار ایرانشهر و فنوج درخواست کمک شد.

وی ادامه داد: در این آتش سوزی پنج دستگاه ماشین آتش نشانی، سه دستگاه لودر، 2تانکر آب و بیش از 30 نیروی امداد و نجات و100 نیروی انسانی محلی همکاری کردند تا موفق به مهار آتش شدند.

وی بیان کرد: ماشین آلات آتش نشانی دهیاری مسکوتان فنوج، شهرداری محمدان ایرانشهر و چانف به اسپکه برای مهار آتش اعزام شدند.

فرماندار نیکشهر گفت: گرمای بی سابقه، وزش باد و خشکی نخیلات علت این آتش سوزی بوده است.

صالحی اختصاص 20 دستگاه ماشین آلات آتش نشانی برای دهیاری های پرجمعیت شهرستان نیکشهر را خواستار شد و افزود: اگر دهیاری ها به ماشین آلات آتش نشانی مجهز باشند زودتر چنین آتش سوزی هایی مهار می شود.

وی با قدردانی از تلاش نیروهای محلی به ویژه کشاورزان شهر اسپکه مرکز بخش لاشار نیکشهر اظهار داشت: چنانچه اعضای شورای اسلامی و افراد بومی همت نمی کردند خسارت چند برابری به کشاورزی وارد می شد.

نیکشهر از شمال به شهرستان های ایرانشهر و دلگان، از شرق به شهرستان های قصرقند و سرباز، از جنوب به شهرستان های کنارک و چابهار، ازغرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است.

شهرستان نیکشهر در510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۹۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان