//
کدخبر: ۳۱۳۴۲۴ //

مامور قلابی در شرق تهران دستگیر شد

مامور قلابی با لباس و تجهیزات نظامی دست به سرقت و اخاذی می زد که در عملیات پلیسی دستگیر شد.

مامور قلابی در شرق تهران دستگیر شد
به گزارش فرتاک نیوز،

پسر جوان با لباس پلیس در شرق تهران دست به سرقت موتور سیکلت می زد که دستگیر شد.سرهنگ اردشیر نادری سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری تهران گفت: حدود 3 ماه قبل گزارشی مبنی بر اینکه شخصی با سواستفاده از لباس پلیس اقدام به سرقت یک موتور سیکلت کرده است به کلانتری 106 نامجو مخابره شد.

وی افزود: در تحقیقات مشخص شد که یک جوان با پوشش لباس پلیس و تجهیزات نظامی برای خرید یک موتورسیکلت باکسر در محل قرار حاضر شده و فروشنده با توجه به لباس پلیسی که متهم در تن داشته به وی اعتماد کرده و موتورش را در اختیار وی قرار داده تا با برای بررسی سوار بر آن شود که متهم فریبکار سوار بر موتور پا به فرار گذاشته است.

سرهنگ نادری ادامه داد: با اعلام این شکایت مشخص شد که جوان مامور نما هیچ سابقه ای در نیروی انتظامی ندارد و در نقش مامور دست به این سرقت زده است که با تحقیقات میدانی سرنخی از سارق جوان به دست آمد.

پلیس قلابی که در تهران دزدی میکرد

سرکلانتری یازدهم پلیس پیشگیری تهران اظهار داشت: بعد از 3 ماه تحقیقات مخفیگاه متهم شناسایی شد و پس از هماهنگی مقام قضایی تیمی از ماموران به خانه متهم وارد شده و در بازرسی از مخفیگاه این جوان مامورنما لباس و تجهیزات نظامی و 2 موتورسیکلت سرقتی کشف شد.

توصیه پلیسی از زبان سردار رحیمی

سردار حسین رحیمی رییس پلیس تهران در خصوص هوشیاری مردم در زمان مواجهه با ماموران به رکنا گفت: این حق مردم است که به محض مشاهده پلیس، کارت شناسایی را از همکارانم درخواست کنند و ماموران مکلف هستند که کارت شناسایی خود را نشان دهند.

وی افزود: مردم توجه داشته باشند که ماموران در زمان بازرسی از دفاتر و خانه ها باید حکم قانونی داشته باشند و شهروندان با مشاهده این مدارک می توانند اجازه کار و بازرسی را به ماموران بدهند و در صورت اینکه ماموران همکاری لازم را نداشته باشند موضوع را به پلیس 110 گزارش دهند تا ماموران با حضور در محل مدارک و کارت شناسایی را بررسی کنند.

سرقت موتور در نقش مامور پلیس

مهرداد 30 ساله که هیچ سابقه ای در پرونده اش ندارد ادعا می کند بخاطر فقر و بی پولی دست به این کار زده است.

سابقه داری؟

نه.

چرا سرقت؟

از روی بدبختی و فقر این کار را کردم.

چطور این شیوه و شگرد به ذهنت رسید؟

موتور داغونی داشتم که با آن در کار پیک موتوری مشغول بودم اما چون موتورم قدیمی بود کسی سوار بر آن نمی شد به همین خاطر تصمیم گرفتم سرقت کنم و یک موتور جدید به دست بیاورم و با آن مسافرکشی کنم.

لباس پلیس را از کجا تهیه کردی؟

قبل از عید در میدان امام حسین (ع) خریداری کردم.

موتورسیکلت را چطور سرقت کردی؟

با لباس پلیس برای خرید موتور رفتم و فروشنده با توجه به لباسم به من اعتماد کرد و موتورش را به من داد تا با آن یک دور بزنم که سوار بر آن فرار کردم و در دومین سرقت لباس پلیس به تن نداشتم و با پای پیاده بودم که دیدم روی موتورسیکلت سوئیچ است به همین خاطر سوار بر آن شده و موتور را به سرقت بردم.

فکر می کردی دستگیر شوی؟

بله.

پس چرا به سرقت هایت ادامه دادی؟

از روی بی پولی.

ارزشش را داشت؟

نه، پشیمانم.

بنا بر این گزارش، متهم مامورنما برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پلیس تهران قرار دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۳۴۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان