//
کدخبر: ۳۱۰۲۲ //

لنج ایرانی با ۷ سرنشین غرق شد / در گناوه رخ داد

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: به سبب طوفان شدید همراه با امواج متلاطم دریا، یک لنج باری با ۷ سرنشین در آب‌های خلیج فارس غرق شد و یک ملوان آن جان باخت.

لنج ایرانی با 7 سرنشین غرق شد / در گناوه رخ داد
به گزارش فرتاک نیوز،

نورالله اسعدی در گناوه با بیان اینکه طوفان شدید و متلاطم بودن خلیج فارس سبب حادثه Incident در آبهای بندر گناوه شد اظهار داشت: پس از اعلام کمک توسط ناخدای شناور به مرکز کنترل ترافیک دریایی گناوه، نیروهای امدادی با 4 شناور به محل حادثه که سه مایلی گناوه بود برای امدادرسانی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه امواج سه متری اجازه کمک به شناور غرقی نمی‌داد افزود: با توجه به اعزام نیروهای امدادی برای یاری رساندن به شناور غرقی ولی امواج متلاطم 3 متری دریا امکان کمک فراهم نکرد به‌گونه‌ای که در زمان عملیات امداد براثر موج شدید ناخدای یدک‌کش امدادی بشدت مصدوم و برای مداوا به بیمارستان اعزام شد.

اسعدی از اعزام شناور ناجی 9 از جزیره خارگ در 35 کیلومتری بندر گناوه خبرداد و گفت: برای تسریع در امدادرسانی شناور ناجی 9 از جزیره خارگ اعزام شد ولی به سبب نامساعد بودن شرائط جوی و محیطی و به گل نشستن، شناور ناجی 9 تا فاصله 50 متری محل شناور غرقی پیش رفت ولی امکان عملیات امداد رسانی برای آن میسر نشد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه با اشاره به اینکه قایق همکار برای امدادرسانی اعزام شد افزود: این قایق نیز قبل رسیدن به محل حادثه غرق شد و سرنشینان آن به دشواری خود را با استفاده از بشکه به ساحل رساندند.

وی با بیان اینکه تلاش و زحمات زیادی برای نجات این شناور و سرنشینان انجام شد خاطر نشان کرد: شناور یاد شده در دریا غرق شد که از 6 سرنشین شناور یک ملوان آن که با فن شنا آشنا نبود جان خود را از دست داد و مابقی خود را با شنا کردن و کمک موج به خشکی رسانند و خدمات لازم به آنان ارائه شد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه با بیان اینکه شش ملوان یاد شده سلامت هستند گفت: جسد ملوان شناور غرقی با امواج متلاطم دریا به ساحل کشانده شد.

اسعدی بیان کرد: این شناور باری که بدون کالای تجاری بود در آبهای خلیج فارس در 3 مایلی بندر گناوه غرق شد.

 

منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۰۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان