//
کدخبر: ۳۰۷۸۹۶ //

زن مشهدی در دام اینستاگرامی

زن جوان مشهدی وقتی در تور شیادان اینستاگرامی گفتار شد نزد پلیس رفت.

زن مشهدی در دام اینستاگرامی
به گزارش فرتاک نیوز،

خرید و فروش هیجانی و بدون آگاهی از چگونگی حضور در بازار رمزارزها، قربانیان زیادی به جا گذاشته است. بیشتر مال باختگان به امید سودهای کلان تمام اندوخته های خود را به این سمت سوق داده و نه تنها پولشان هیچ رشدی نداشته، بلکه با سقوط در حفره های تعبیه شده از سوی شیادان در اینستاگرام ، تمام پولشان را به یک باره از دست داده اند.

در یکی از تازه ترین پرونده های گشوده شده در پلیس فتای خراسان رضوی، کارشناسان اداره مبارزه با کلاهبرداری های رایانه ای، با شگرد جدیدی از سوی شیادان رو به رو شدند که مانند یک سیاه چاله تنها با یک اشتباه از سوی کاربران و دارندگان ارزهای دیجیتال، قربانیان درون آن سقوط کرده و تمام دارایی شان در اختیار شیادان قرار گرفته است.

زنی جوان با در دست داشتن مرجوعه قضایی از سوی دادسرای رسیدگی به جرائم رایانه ای، به پلیس فتا مراجعه کرد تا به شکایتش رسیدگی شود.

اظهارات شاکی حاکی از وجود یک شگرد جدید و مکارانه در حوزه رمز ارزها بود.

زن‌جوان که کارمند یکی از ادارات دولتی بود در اظهاراتی اعلام کرد: از مدت ها قبل وارد بازار رمزارزها شدم و در مدتی کوتاه توانستم اطلاعات اولیه ای از این بازار به دست بیاورم و سپس حدود ۹۰میلون تومان وارد این بازار کردم و ارز دیجیتال خریدم. همیشه می دانستم که کلاهبرداران در کمین دست یافتن به اطلاعات حساب کاربری و کیف پولم هستند، برای همین حواسم حسابی جمع بود.

تا اینکه یک روز در تلگرام فردی به من پیام داد و مشخصات یک طرح جدید را برایم فرستاد. طبق این آگهی و اطلاعاتی فنی که آگهی دهنده در اختیارم گذاشت، متوجه شدم که این افراد در شرکت هایی ویژه مشغول به فعالیت هستند و با جمع کردن پول های دیجیتال خرد و سرجمع کردن آن ها، به صورت ماهانه مبالغی را به افراد می دهند.

این سود ماهانه به غیر از میزان رشد ارزرمزها بود. برای ورود به این بازار باید پول دیجیتالی را برای مدتی طولانی مثلا شش ماه تا یک سال در اختیار این شرکت می گذاشتم و به آن دست نمی‌زدم. برای من که هم کارمند بودم و هم خانه داری می کردم، سخت بود که مدام سرم توی گوشی باشد و مرتب وضعیت ارزهای دیجیتال را چک کنم. با راهنمایی هایی که دریافت کردم، تصمیم گرفتم به صورت قانونی ارزرمزهایم را در این شرکت سرمایه گذاری کنم. نماینده شرکت با فرستادن یک لینک از من خواست تا ابتدا وارد آن بشوم و کیف پولم را در آن ثبت کنم. من هم همین کار را کردم. اما فردای آن روز فهمیدم که تمام ارزهایم به سرقت رفته و کیف پولم خالی است. وقتی با فرد آگهی دهنده ارتباط گرفتم، دیگر کسی جوابم را نداد.

هم زمان با شروع اقدامات فنی در بستر فضای سایبر، 5 شهروند دیگر هم به پلیس فتا مراجعه کردند که با روشی مشابه، فریب شیادان را خورده بودند و کیف پول دیجیتالشان به سرقت رفته بود.

یکی از شاکیان اعلام کرد که ۳۶۰میلیون تومان در کیف پول دیجیتالی داشته و یکی دیگر اعلام کرد که ۶۰میلیون تومان از دست داده است.

با حضور شاکیان که همه در یک روز مراجعه کرده بودند، مشخص شد که عده ای سودجو با این شگرد که هنوز جزئیات آن در دسترس نبوده، مرتکب کلاهبرداری شده اند.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی، با توجه به حساسیت ماجرا و احتمال سقوط افراد بیشتری درون این سیاه چاله، دستور رسیدگی سریع به پرونده را صادر کرد.

کارشناسان اداره مبارزه با کلاهبرداری های رایانه ای، با سرنخ های موجود و اطلاعاتی که شاکیان در اختیارشان گذاشتند، متوجه شدند که کلاهبرداران با استفاده از تبلیغات گسترده و شناسایی دارندگان ارزرمزها به سراغ شاکیان رفته و اقدام به فریب این افراد کرده اند.

ادامه تحقیقات نشان داد که متهمان با استفاده از فریب فیشینگ (سرقت اطلاعات حساب بانکی شهروندان) این بار با ارسال لینکی آلوده برای شاکیان از آن ها خواسته اند تا از طریق این آدرس یک بار وارد حساب کاربری شان بشوند، قربانیان نیز که غافل از حربه متهمان بوده، اطلاعات کیف پول دیجیتالشان (ولت) را وارد می کرده و به این ترتیب، متهمان با دست یابی به این اطلاعات محرمانه ارزرمزهایشان را سرقت کرده اند.

در جست وجوی شیادان مشهدی / رمز ارزها را سرقت کردند

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی درباره این پرونده گفت: حضور ۶شاکی در یک روز که حدود ۲میلیارد تومان از دست داده بودند، نشان می دهد که برخی از کاربران حاضر در این حوزه هنوز آگاهی لازم برای مدیریت کیف پول خود را ندارند. سرهنگ جواد جهانشیری ادامه داد: بررسی های کارشناسان نشان داد که متهمان با استفاده از شماره های مجازی اقدام به حضور در فضای مجازی کرده اند، موضوعی که شناسایی آن ها را کمی طولانی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه خرید و فروش رمزارزها به نوعی ممکن است موجب ضرر و زیان شود، بیان کرد: توصیه ما به افراد این است که پیش از هر اقدامی در این حوزه، حتما از کارشناسان ما در پلیس فتا مشورت بگیرند و به صورت هیجانی اقدام به خرید و فروش نکنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۷۸۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان