//
کدخبر: ۳۰۷۳۵ //

فوت یک غیربومی مبتلا به تب کریمه در یزد

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان یزد، مرگ یک نفر از مبتلایان به بیماری تب کریمه کنگو را در استان یزد تائید کرد.

فوت یک غیربومی مبتلا به تب کریمه در یزد
به گزارش فرتاک نیوز،

سید علیرضا پورمازار ضمن تأیید خبر فوت یک نفر بر اثر بیماری تب کریمه کنگو در این استان اظهار داشت: این فرد غیربومی بوده و اهل یکی از شهرستان‌های جنوبی کشور است.

 

وی با اشاره به اینکه این فرد پس از ابتلا به این بیماری به استان یزد منتقل شده بود اظهار داشت: فرد مبتلا روز گذشته در یزد فوت کرده است.

 

پورمازار با ذکر این مطلب که عامل ایجادکننده تب کریمه کنگو، ویروسی است که وارد بدن می‌شود، اظهار داشت: این بیماری در حیوانات علائم خاصی ندارد و پس از چند روز بهبودی حاصل می‌شود، اما در انسان‌ها با تب شدید همراه است که در 30 درصد موارد ممکن است با مرگ انسان‌ همراه باشد.

 

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان یزد افزود: بیماری تب کریمه به‌صورت اپیدمی است و قابلیت همه‌گیر شدن دارد که اگر رعایت نشود ممکن است افراد زیادی به آن دچار شوند.

 

وی تأکید کرد: مردم از خرید گوشت قاچاق و تهیه گوشت از کشتارگاه‌های غیرمجاز و غیر صنعتی خودداری نموده و حتماً در موقع خرید گوشت به برچسب دامپزشکی آن توجه کنند.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۷۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان