//
کدخبر: ۳۰۴۳۰۸ //

قلمروی آهوهای تربت‌جام به آتش کشیده شد+ جزییات

سایت پرورش آهوی تربت‌جام دچار آتش سوزی شد.

 قلمروی آهوهای تربت‌جام به آتش کشیده شد+ جزییات
به گزارش فرتاک نیوز،

رییس اداره حفاظت محیط زیست تربت‌جام در شرق خراسان رضوی گفت: ۲ هزار مترمربع از پوشش گیاهی سایت پرورش آهو در "چشمه گل" این شهرستان طعمه آتش سوزی شد.

 جواد دامن پاکا فزود: این آتش سوزی پس از تلاش سه ساعته ماموران یگان حفاظت، همیاران محیط زیست و ماموران آتش نشانی ، مهار شد.

وی علت این آتش سوزی را بی احتیاطی گردشگران در برافروختن آتش در مجاورت این سایت اعلام کرد و ادامه داد: آتش به علت وزش شدید باد به سایت تکثیر و پرورش آهو در چشمه گل سرایت کرد و گسترش یافت.

آتش سوزی بزرگ در سایت پرورش آهوی تربت‌جام

رییس اداره حفاظت محیط زیست تربت‌جام گفت: با پشتیبانی شورای هماهنگی مدیریت بحران و نیروهای امدادی، حریق در کوتاه‌ترین زمان ممکن مهار شد.

سایت تکثیر و پرورش آهو در چشمه گل شهرستان تربت‌جام با وسعت ۱۴ هکتار در ۱۷ کیلومتری این شهر قرار دارد و از سال ۱۳۸۷ کار خود را با هدف پرورش، تکثیر و احیای گونه آهو آغاز کرده است.

این سایت موفق‌ترین سایت تکثیر گونه آهو در خراسان رضوی و پروژه برتر عمرانی محیط زیست استان در سال ۱۳۸۸ معرفی شده و همه ساله میزبان صدها گردشگر، دانش آموز و دانشجو است.

شهرستان تربت‌جام با بیش از ۵۲ هزار هکتار جنگل و گیاهانی از جمله ارس، تاغ و گز ظرفیت بسیار از نظر جاذبه های گردشگری و اکوتوریستی دارد.

شهرستان ۲۴۰ هزار نفری تربت‌جام در ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۴۳۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان