//
کدخبر: ۳۰۳۶۲۶ //

چرا این ۱۸ قاتل اعدام نشدند / در اردبیل رخ داد

18 قاتل اعدامی در زندان اردبیل سرنوشت شان تغییر کرد آنها فاصله ای تا چوبه دار نداشتند.

چرا این 18 قاتل اعدام نشدند / در اردبیل رخ داد

18 محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم در اردبیل به زندگی بازگشتند.در سالی که گذشت یکی از بزرگ‌ترین اتفاقاتی که در مسیر اخلاق انسانی در استان اردبیل رخ داد کسب رضایت از اولیای دم برای بخشش و دادن فرصت دوباره به ۱۸ فرد محکوم به قصاص بود.

به گزارش فرتاک نیوز،بخشش و گذشت از سر تقصیرات دیگران نکته‌ای است که بارها توسط ائمه اطهار (ع) به آن سفارش شده است کاری که امروز همزمان با ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) در یک حرکتی زیبا یکی از اولیای دم در اردبیل با رضایت کامل آن را انجام داد.

دادن فرصت دوباره و حیات مجدد به انسان‌ها شاید کار بسیار بزرگی باشد، اما طبیعتاً اجر و پاداش این کار به مراتب بیشتر از خود فعل و عمل است، و بخشش محکومان به قصاص به بهانه‌های مختلف به ویژه در مناسبت‌های مذهبی یکی از همین افعال است که با همت تلاشگران عرصه صلح و سازش در طول امسال تعداد این اقدامات خیرخواهانه رو به افزایش بوده است.

همزمان با فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و سالروز میلاد باسعادت حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابولفضل عباس (ع) و همچنین با پیگیری‌های دستگاه قضائی استان و نیز تلاشگران عرصه صلح و سازش در کارگروه جهادی بخشایش دادگستری استان و کمک خیرین مرد ۶۰ ساله‌ای که با ارتکاب قتل عمد به قصاص محکوم شده بود و از سال ۱۳۸۸ تاکنون در زندان محبوس بود، با گذشت اولیای دم به زندگی دوباره برگشت.

سیدناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان در این خصوص گفت: هفدهمین اعلام رضایت از سوی اولیای دم در استان اردبیل در سال ۱۳۹۹ در روز ولادت امام حسین (ع) بود که به سبب همین رضایت یکی از زندانیان استان بخشوده شده و اجرای حکم قصاص وی ملغی شد.

وی همچنین اظهار کرد: همزمان با میلاد علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) یکی دیگر از محکومان به قصاص قتل با گذشت اولیای دم از قصاص تبرعه شد.

به گفته رئیس کل دادگستری استان اردبیل فرد محکوم‌علیه مردی ۵۰ ساله و در زندان شهرستان گرمی زندانی بود.

عتباتی ضمن تقدیر از تلاش نهادهای ذی‌ربط در راستای افزایش بخشش محکومان و فرهنگ‌سازی این مهم افزود: با وساطت مقامات قضائی دادگستری، اعضای کارگروه جهادی بخشایش و مسئولین اداره کل زندان اردبیل و نیز تلاشگران عرصه صلح و سازش در کارگروه جهادی بخشایش دادگستری استان اقدامات خوبی در این راستا به وقوع پیوسته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۳۶۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان