//
کدخبر: ۳۰۰۷۷۳ //

کرونای انگلیسی به مشهد رسید / شناسایی ۶ بیمار مبتلا

6 مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در مشهد پیدا شد.

کرونای انگلیسی به مشهد رسید / شناسایی 6 بیمار مبتلا
به گزارش فرتاک نیوز،

در مشهد 6 نفر به کرونای انگلیسی مبتلا شدند.معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: درحال حاضر در استان ۶ نفر مبتلا به کرونا ی انگلیسی داریم.

 مهدی قلیان در نشست خبری که در مرکز بهداشت خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: کرونا فراز و نشیب‌های زیادی در این یک‌سال داشت. در سالگرد تولد این ویروس داشتیم به آرامش می‌رسیدیم که متاسفانه سروکله ویروس انگلیسی پیدا و مواردی کشف شد.

وی با اشاره به اینکه این ویروس در داخل کشور گردش دارد، ادامه داد: مشهد شهری است که از همه نقاط پذیرش مسافر دارد. دوشنبه شب اولین مورد کرونای انگلیسی در مشهد در یک مرد ۷۰ ساله شناسایی شد که سابقه سفر خارجه داشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: شب گذشته نیز پنج مورد دیگر کشف شد که به غیر از یک مورد، موارد دیگر سابقه سفر خارج نداشته‌اند.

وی ادامه داد: همچنین یکی از این افراد با اولین نفری که در مشهد کرونای انگلیسی‌اش شناسایی شد، در ارتباط بوده و باید گفت گردش این ویروس بومی شده است.

وی تصریح کرد: وضعیت شکننده است، این ویروس جهش یافته و ۱.۷ برابر میزان واگیری بیشتری نسبت به گونه قبلی ویروس دارد و بیشتر کودکان و افراد جوان را درگیر می‌کند، اطلاع رسانی در این زمینه و حفظ آرامش در این خصوص مهم است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۰۷۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان