//
کدخبر: ۲۸۶۲۵۴ //
پرونده قتل محکوم به قصاص به صلح و سازش ختم شد

نجات مرد اعدامی از پای چوبه دار/ پاره شدن طناب دار از گردن مرد قاتل!

پرونده قتل محکوم به قصاص در ایلام به صلح و سازش ختم شد و مرد اعدامی از پای چوبه دار نجات یافت.

نجات مرد اعدامی از پای چوبه دار/ پاره شدن طناب دار از گردن مرد قاتل!
به گزارش فرتاک نیوز،

 سرپرست شوراهای حل اختلاف استان ایلام گفت: یک فقره پرونده قتل که در پی نزاع خانوادگی به وقوع پیوسته بود با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و گذشت اولیای دم به سازش ختم شد و محکوم به قصاص از چوبه دار رهایی یافت.

علی مرادی سرپرست شوراهای حل اختلاف استان ایلام گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف، قضات، بزرگان و ریش سفیدان استان یک فقره پرونده قتل که بین دو خانواده در یکی از روستاهای شهرستان ایوان به وقوع پیوسته بود با برگزاری مراسم خون صلح در مدرسه روستای چقاماهی به صلح و سازش و گذشت اولیای دم مقتول از قصاص ختم شد.

 

قاتل ایلامی چرا اعدام نشد؟

وی افزود: خدمات هیات‌های صلح، اعضای شوراهای حل اختلاف و سایر مسوولین استان در راستای اصلاح ذات‌البین و حل اختلافات در سطح استان را بسیار مهم و ارزشمند است.

سرپرست شوراهای حل اختلاف استان ایلام اظهار داشت: این اقدامات و خدمات سبب رضایت الهی و ارتقای فرهنگ ایثار و گذشت در سطح جامعه و بین مردم می‌شود.

مرادی در ادامه بر حمایت کامل دستگاه قضایی از اقدامات صورت گرفته در راستای صلح و سازش در استان اشاره کرد و گفت: هیات‌های صلح و سازش و شوراهای حل اختلاف باید ضمن شناسایی زمینه‌های اختلاف و درگیری با اقدامات پیش گیرانه از وقوع حوادث جبران ناپذیر جلوگیری کنند.

وی با بیان احادیثی از پیامبر عظیم الشان اسلام( ص) در مورد جایگاه و عظمت عفو و گذشت، بخشش در عین توانایی و قدرت بر انتقام را بسیار بزرگ و ارزشمند دانست و گفت: بدین جهت از خانواده مقتول که الگوی ایثار و فداکاری در جامعه‌اند تقدیر و تشکر می‌کنم.

لازم به ذکر است، این مراسم که در فضای باز و با رعایت کلیه شیوه نامه‌های مقابله با ویروس کرونا برگزار شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۶۲۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان