//
کدخبر: ۲۸۵۵۸۵ //

کلاهبرداری ۲۴ میلیونی از مردی که دنبال ازدواج موقت بود!

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان گفت: پسر ۲۲ ساله در یک سایت همسریابی با معرفی خود به عنوان زن از یک مرد که دنبال ازدواج موقت بود ۲۴ میلیون تومان کلاهبرداری کرد.

کلاهبرداری 24 میلیونی از مردی که دنبال ازدواج موقت بود!

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز یکشنبه بیان کرد: پس از مراجعه مردی به پلیس فتا و گزارش یک مورد کلاهبرداری اینترنتی رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا همدان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: شاکی که دنبال ازدواج موقت بود با مراجعه به یک سایت همسریابی با فردی که خود را زن معرفی کرده بود آشنا شده و این فرد با استفاده از این موقعیت به بهانه رفع برخی گرفتاریها از جمله مشکل مسکن و امثالهم در چند مرحله وجوهی از شاکی دریافت می‌کند.

به گزارش فرتاک نیوز،رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان بیان کرد: متهم برای جلب نظر شاکی درباره ازدواج موقت از وی درخواست کپی شناسنامه کرده تا برای جاری کردن صیغه موقت هماهنگی های لازم را به عمل آورد.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد ادامه داد: متهم همچنین برای جلب نظر شاکی و راضی کردن او برای واریز پول اقدام به ارسال تصاویر نیمه عریان دانلود شده از فضای مجازی برای او به نام خود کرده بود.

وی اضافه کرد: پس از اقدام های فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، متهم که پسر ۲۲ ساله و ساکن استان همجوار بود شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان گفت: افرادی که از این طریق اقدام به کلاهبرداری می کنند به راحتی توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر می شوند و نمی توانند از چنگال قانون رهایی یابند.

سرهنگ سرخوش نهاد از جوانان خواست برای انتخاب همسر آینده به جای فضای مجازی و سایت های همسریابی در فضای حقیقی دنبال انتخاب شریک زندگی باشند و حتی در صورت انتخاب از طریق سایت همسر یابی در صورت دیدار حضوری نسبت به رد و بدل پول اقدام کنند.

وی بیان کرد: در سایت های همسریابی هویت افرادی که با شما در حال چت کردن هستند مشخص نیست و نباید به عکس های ارسالی اطمینان کرد چرا که به راحتی می‌توان از عکس‌های بارگذاری شده در گوگل استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: در یک ماه اخیر هشت پرونده منجر به دستگیری متهم شده که از این تعداد تنها در یک پرونده متهم زن بوده و مابقی افرادی بودند که در پوشش زن و دختر با استفاده از مزیت پنهان بودن هویت در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از آقایان در سایت های همسریابی کردند.

به گفته فرمانده انتظامی استان همدان هفت ماهه امسال پلیس فتا یک هزار و ۶۶۲ سایت مجرمانه را شناسایی کرده که در این ارتباط ۵۸۲ فقره پرونده تشکیل شده که ۲۲ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

سردار سلمان امیری افزود: ۱۳۳ مجرم اینترنتی تاکنون دستگیر شدند که دراین باره ۳۷ درصد کاهش داشته ایم و بالاترین موضوعات مجرمانه به ترتیب حوزه مالی و برداشت غیر مجاز با ۳۵، کلاهبرداری اینترنتی با ۳۴ درصد، مزاحمت اینترنتی ۹ درصد و سایر جرائم ۲۲ درصد است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۵۵۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان