//
کدخبر: ۲۸۲۱۰۵ //

امشب مریخ با چشم غیرمسلح دیده می شود

اخترشناسان اعلام کردند علاقمندان به نجوم می‌توانند امشب سیاره سرخ را با چشم غیرمسلح در آسمان تماشا کنند.

امشب مریخ با چشم غیرمسلح دیده می شود

تماشا کردن ستارگان در آسمان یکی از بهترین لذت‌های بشر در طول تاریخ بوده است. اخترشناسان امروز به علاقمندان به نجوم و ستاره شناسی خبر خوشی دادند. مریخ، چهارمین سیاره منظومه شمسی امشب در آسمان جهان با چشم غیرمسلح قابل مشاهده است.

مریخ که فاصله‌ای معادل ۳۴ میلیون کیلومتر مربع با زمین دارد امشب به کمترین فاصله خود با سیاره ما در ۱۷ سال گذشته خواهد رسید. اخترشناسان می‌گویند علاقمندان به نجوم می‌توانند سیاره سرخ را از ساعت ۷ شب در آسمان تماشا کنند. همچنین بهترین زمان برای مشاهده مریخ با وضوح بالا کمی پس از نیمه شب خواهد بود.

به گزارش فرتاک نیوز،منجمان می‌گویند به دلیل آنکه مریخ و کره زمین در دو مدار متفاوت در حال گردش به دور خورشید هستند، فاصله‌ای دو سیاره امشب کمتر از میزان طبیعی خواهد شد و به کمترین میزان در ۱۷ سال گذشته خواهد رسید. علاقمندان می‌توانند امشب مریخ را به شکل یک کره سرخ و درخشان در سمت راست ماه تماشا کنند.

اداره کل ملی هوانوردی و فضا آمریکا (ناسا) در این باره اعلام کرد: سیاره سرخ در نقطه مقابل گردش کره زمین به دور خورشید قرار دارد. امشب زمین در مدار گردشی خود میان مریخ و خورشید قرار خواهد گرفت و مردم می‌توانند به راحتی با چشم غیرمسلح مریخ را به شکل کامل مشاهده کنند.

سازمان ناسا یکی از گران قیمت ترین پروژه های فضایی خود را در سیاره مریخ اجرایی می‌کند. این سازمان در راستای شناخت بهتر این سیاره چندی پیش اقدام به ارسال یک کاوشگر به فضا کرد. این ربات کاوشگر که با سوخت هسته‌ای کار می‌کند پس از فرود کاوشگر وایکینگ بر سیاره سرخ در دهه ۱۹۷۰ و کشف نخستین نشانه‌های حیات، نهمین ماموریت ناسا را در مریخ انجام خواهد داد. مهندسان ناسا پیش‌بینی کرده‌اند این فضاپیما در ۱۸ فوریه ۲۰۲۱ (۳۰ بهمن ۱۳۹۹) به سطح مریخ برسد.

ناسا اعلام کرده است کاوشگر مریخ ۲۰۲۰ پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین روباتی است که تاکنون به اعماق فضا ارسال شده است. در طول تابستان سال جاری میلادی، امارات متحده عربی و چین کاوشگران مریخ نورد خود را به فضا پرتاب کردند. با این حال، کاوشگر ناسا از نوع پیچیدگی و نوع ماموریت متفاوت‌تر از تحقیقات سایر کشورهاست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۲۱۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان