//
کدخبر: ۲۸۰۰۷۲ //

‍ انهدام باند سارقان اینترنتی در کرمانشاه/ ۷ سارقی که به ۷۰۰ نفر دستبرد زدند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام باند سارقان اینترنتی در کرمانشاه و دستگیری هفت نفر که با ایجاد درگاه جعلی بانک (فشینیگ) اقدام به سرقت از کارت های بانکی بیش از ۷۰۰ نفر در سراسر کشور کرده بودند، خبر داد.

‍ انهدام باند سارقان اینترنتی در کرمانشاه/ ۷ سارقی که به ۷۰۰ نفر دستبرد زدند

سردار "علی اکبر جاویدان" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال رصد فضای مجازی در شبکه های اجتماعی توسط پلیس فتا کرمانشاه، ماموران متوجه یک درگاه جعلی بانکی (فشینیگ) شدند که توسط نوجوان ۱۸ ساله ای در یکی از پیام رسان های خارجی ایجاد شده بود.

به گزارش فرتاک نیوز، وی ادامه داد: ماموران پلیس فتا در تحقیقات تکمیلی خود دریافتند که این شخص با ترفند دانلود فیلم های اکران شده روی پرده سینما به مبلغی ناچیز، فروش شارژ ارزان قیمت و ... به اطلاعات بانکی کاربران که بیشتر در رده های سنی نوجوانان و جوانان بودند دسترسی پیدا کرده و اقدام به سرقت مبلغی از آن می کردند.

سردار جاویدان تصریح کرد: صاحب درگاه جعلی و همدستانش برای شناسایی نشدن در ازای پرداخت مقداری وجه نقد به افراد کارتن خواب کارت بانکی آنها را دریافت و مبالغ سرقت شده را به این حساب ها واریز و سپس با مراجعه به پمپ بنزین های سطح شهر آن را تبدیل به پول نقد می کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: با تلاش های شبانه روزی ماموران پلیس فتا و تحت کنترل قرار دادن محل های تردد متهمان، هفت نفر در این راستا شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی منسجم دستگیر شدند.

وی گفت: در فرایند رسیدگی به این پرونده و با توجه به اسناد و مدارک، مشخص شد بیش از ۷۰۰ نفر در سراسر کشور مورد سرقت قرار گرفته اند.

سردار جاویدان با بیان اینکه در بازرسی های اولیه از منزل متهم اصلی (صاحب درگاه جعلی بانکی) بیش از ۶۲۰ میلیون ریال وجه نقد به همراه تعداد زیادی کارت بانکی و تجهیزات مربوطه کشف شده است، گفت: تحقیقات تکمیلی در خصوص اطلاع از تعداد سرقت های انجام شده و مبلغ برداشت شده از حساب قربانیان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در پایان از ادامه تلاش پلیس برای شناسایی دیگر همدستان احتمالی اعضای باند سرقت اینترنتی خبر داد و از شهروندان خواست تنها در درگاه های معتبر بانکی که مورد تایید هستند اقدام به خرید اینترنتی کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۰۰۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان