//
کدخبر: ۲۷۳۰۴۷ //

غرق شدن یک فرد ۳۷ ساله در بوکان

مسوول کانون امداد و نجات ساتیار بوکان گفت: یک فرد ۳۷ ساله حین شنا در سد شهید کاظمی این شهرستان غرق شده و جان خود را از دست داد.

غرق شدن یک فرد 37 ساله در بوکان

سیدحسن حسینی روز پنجشنبه اظهار داشت: این فرد که به همراه اعضای خانواده‌اش برای گردش به حاشیه سد شهید کاظمی رفته بود، حین شنا در دریاچه آن به دلیل آشنا نبودن به فنون شنا دچار حادثه شده و جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: در پی تماس مردم و اورژانس بوکان با کانون ساتیار، بلافاصله ۲ نفر از ناجیان این کانون به محل اعزام شدند اما پیش از رسیدن آنها جنازه این فرد از سوی یکی از دوستانش از عمق سه تا چهار متری آب بیرون آورده شده بود.

به گزارش فرتاک نیوز؛ مسوول کانون امداد و نجات ساتیار بوکان با بیان اینکه این سومین فرد طی ۱۲ روز گذشته است که جان خود را در این سد از دست می‌دهد، افزود: پیش از این نیز یک جوان ۲۷ ساله و یک مرد ۵۸ ساله حین شنا در این سد جانشان را از دست داده بودند. 

حسینی ادامه داد: تاکنون ۱۰ نفر نیز به وسیله امدادگران این انجمن هنگام غرق شدن از مرگ حتمی نجات پیدا کرده‌اند.

سازمان مردم نهاد ساتیار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۳ شروع کرده است و اعضای این تشکل از زمان شروع فعالیت خود تاکنون توانسته‌اند جان بسیاری از گردشگران را در این سد از مرگ نجات دهند.

در شهرستان بوکان ۲ سد شهید کاظمی و سد خراسانه وجود دارد که مردم در فصل گرما برای تفریح و شنا به آنجا می‌روند.

سد شهید کاظمی که بیشتر با نام سد بوکان شناخته شده است یکی از سدهای بزرگ ایران است که در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر بوکان و ۴۵ کیلومتری شاهین‌دژ در آذربایجان‌غربی قرار دارد؛ این سد برای تنظیم و استفاده از آب و سیلاب‌های رودخانه زرینه ایجاد شد و جهت آبیاری اراضی پایین دست سدی در محل جنوب‌شرقی بوکان بر روی این رودخانه بسته شده ‌است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۳۰۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان