//
کدخبر: ۲۶۶۵۷۲ //

نجات بانوی ۴۵ توسط تیم امدادهوایی هلال احمر استان کرمان در کوه‌های رابر

گروه استان‌ها- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان از امدادرسانی به بانوی ۴۵ ساله در کوه های رابر توسط تیم امدادهوایی خبر داد.

نجات بانوی 45 توسط تیم امدادهوایی هلال احمر استان کرمان در کوه‌های رابر
به گزارش فرتاک نیوز،

رضا فلاح عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صبح امروز در تماس تلفنی با جمعیت هلال احمر سقوط یک بانوی 45 ساله از کوه‌های دهستان سیه بنوئیه در شهرستان رابر را اعلام کردند اظهار داشت: بلافاصله تیم امداد و نجات پایگاه اسکر هلال احمر به محل حادثه اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه نجاتگران هلال احمر شهرستان رابر پس از پیمایش 5 کیلومتری در این ارتفاعات به مصدوم دسترسی پیدا کردند، افزود: به دلیل جراحت شدید و خونریزی داخلی انتقال مصدوم توسط بسکت به دامنه کوه امکان‌پذیر نبود و به همین دلیل بلافاصله از مرکز استان درخواست بالگرد شد.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره بله اینکه تیم امداد و نجات هلال احمر مرکز استان کرمان بلافاصله توسط بالگرد به محل حادثه اعزام شد ادامه داد: با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه و وزش باد امکان نشستن هلی کوپتر در محل حادثه میسر نشد.

وی افزود: خوشبختانه با مهارت و توانمندی کاپیتان بالگرد به مدت چند دقیقه در فضای معلق قرار گرفت و با سرعت‌العمل بسیار خوب نجاتگران هلال احمر؛ مصدوم با حفظ شرایط ایمنی به داخل بالگرد انتقال یافت.

فلاح با بیان اینکه این بانوی 45 ساله به قصد جمع‌آوری گیاهان دارویی به همراه خواهرش به ارتفاعات کوه‌های دهستان سیه بنوئیه عزیمت کرده بود که متاسفانه در اثر سقوط دچار شکستگی در ناحیه دست، پا، سر و خونریزی داخلی شد گفت: با توجه به شرایط جسمانی امکان حمل و انتقال آن توسط بسکت در منطقه کوهستانی نبود و توسط بالگرد به مرکز استان انتقال و به نیروهای اورژانس تحویل داده شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۵۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان