//
کدخبر: ۲۶۴۵۷۵ //

دستگیری شکارچی پلنگ در شرق گیلان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سیاهکل از دستگیری شکارچی پلنگ در این شهرستان خبر داد و گفت: این شکارچی یک قلاده پلنگ را به قصد فروش پوست آن شکار کرده بود.

دستگیری شکارچی پلنگ در شرق گیلان

به گزارش فرتاک نیوز، لطیف جواهر دشتی از دستگیری یک شکارچی پلنگ در شهرستان سیاهکل خبر داد و اظهار داشت: مأموران حفاظت محیط‌زیست شهرستان سیاهکل برای جلوگیری از جولان شکارچیان متخلف کار پایش را به صورت مستمر در مناطق تحت مدیریت انجام می‌دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سیاهکل با تأکید بر اینکه شخص شکارچی پلنگ حدود 45 سال سن دارد عنوان کرد: این شکارچی متخلف یک قلاده پلنگ را به قصد فروش پوست آن شکار کرده بود که با هوشیاری بالا و دقت نیروها و مأموران حفاظت محیط‌زیست شهرستان سیاهکل به دام قانون افتاد.

جواهردشتی با تأکید بر اینکه مأموران حفاظت محیط‌زیست از فرد شکارچی متخلف یک قبضه تفنگ شکاری به همراه پوست پلنگ کشف کردند اظهار داشت: سیاهکل 44 هکتار منطقه جنگلی شکار ممنوع دارد که زیستگاه گونه‌های جانوری نظیر پلنگ‌، مارال‌، شوکا‌، خرس قهوه‌ای و گراز است.

وی حفظ، حراست و صیانت از داشته‌های طبیعی و خدادادی را علاوه بر مجموعه حفاظت محیط‌زیست وظیفه‌ای همگانی و عمومی خواند و تصریح کرد: در همین‌جا از عموم مردم، طبیعت‌دوستان، روستائیان و حاشیه‌نشینان مناطق جنگلی گیلان انتظار داریم در صورت مشاهده موارد تخلف حتماً مراتب آن را گزارش کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست سیاهکل ارائه آموزش‌های کاربردی به مردم برای حفظ محیط زیست را ضروری خواند و اظهار داشت: برای نگهداری بهینه از عرصه‌های حیات‌وحش و محیط‌زیست در کنار فعالیت مستمر عوامل زحمتکش محیط‌بانی گیلان به مشارکت آحاد مردم این استان نیاز جدی داریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۴۵۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان