//
کدخبر: ۲۶۰۹۱۷ //

سرنوشت عجیب یک اعدامی پس از ۱۰ سال زندان / در زندان شوشتر چه گذشت؟

جوان محکوم به قصاص با رضایت خانواده مقتول بخشیده شد.

سرنوشت عجیب یک اعدامی پس از 10 سال زندان / در زندان شوشتر چه گذشت؟

به گزارش فرتاک نیوز، رئیس دادگستری شوشترگفت: جوان محکوم به قصاص پس از ۱۰ سال، با اقدام جهادی و خالصانه شورای حل اختلاف شهرستان با جلب رضایت اولیاء دم، مورد عفو و بخشش قرار گرفت.

مصطفی آباد رئیس دادگستری شهرستان شوشتر گفت: سال ۸۹ یک جوان در شوشتر بدلیل تعصبات غلط و باور‌های نادرست در درگیری خانوادگی، یک نفر از اعضاء خانواده خود را به قتل می‌رساند و پس طی مراحل قضایی محکوم به قصاص نفس می‌شود.

او افزود: در مدت ۱۰ سال از وقوع قتل، بزرگان و ریش سفیدان زیادی جهت جلب رضایت اولیاء دم واسطه شده اند، ولی نتیجه‌ی حاصل نگردید و خانواده مقتول بر اجرای حکم قصاص پافشاری می‌کردند.

عفو و بخشش جوان محکوم به قصاص پس از 10 سال در شوشتر

آباد بیان داشت: پرونده این جوان به منظور ایجاد صلح و سازش و جلب رضایت اولیاء دم به شورای حل اختلاف شوشتر ارجاع گردید و بلافاصله رئیس و اعضاء شورای حل اختلاف این شهرستان بعد از بررسی همه جوانب موضوع از جمله تفاوت فرهنگ و رسوم اجتماعی فی مابین دو خانواده و با در نظر گرفتن تمامی راه‌های مؤثر، تکنیک‌ها و تجارب خود، مذاکرات و رایزنی‌های خود را شروع نمودند.

رئیس دادگستری شوشتر با تقدیر از زحمات و تلاش‌های فراوان رئیس و اعضاء شورای حل اختلاف این شهرستان در جلب رضایت خانواده مقتول، عنوان کرد: رئیس و اعضاء شورای حل اختلاف شوشتر با اقدام جهادی و خالصانه خود توانستند در شرایط حساس ناشی از شیوع بیماری ویروس کووید ۱۹ (کرونا)، پس از رایزنی‌ها و مذاکرات فراوان با خانواده اولیاء دم، در جلسه‌ی با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی، بزرگان، ریش سفیدان و مصلحین، خانواده مقتول با صرف نظر از قصاص قاتل فرزند خود، این جوان را مورد عفو و بخشش قرار دادند و قاتل پس از ۱۰ سال که به انتظار اجرای حکم قصاص خود بود از چوبه دار رهایی یافت.ب

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۰۹۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان