//
کدخبر: ۲۴۶۲۲۰ //

تازه‌ترین اخبار از ‌بارش‌های سیل‌آسا در ایلام|‌ از تخریب پل جزمان تا لغو پروازها

سامانه بارشی که وارد استان ایلام شده است سبب مسدود شدن وآبگرفتگی برخی از مسیرهای ارتباطی استان، تخریب پل جزمان و قطع ارتباط ده‌هزار نفری این بخش تا لغو پروازهای فرودگاه ایلام شده است.

 تازه‌ترین اخبار از ‌بارش‌های سیل‌آسا در ایلام|‌ از تخریب پل جزمان تا لغو پروازها

سامانه بارشی که وارد استان ایلام شده است سبب مسدود شدن وآبگرفتگی برخی از مسیرهای ارتباطی استان،  تخریب پل جزمان و قطع ارتباط ده‌هزار نفری این  بخش و لغو پروازهای فرودگاه ایلام شده است.

لغو پروازهای فرودگاه ایلام

محمدجواد یگانه مدیر فرودگاه شهدای ایلام، در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت:با توجه به شرایط نامساعد جوی و پایین بودن دید افقی در ایلام پروازهای بعدازظهر شرکت‌های هواپیمایی آسمان و ماهان در مسیر تهران-ایلام-تهران لغو شد.

مسدود شدن محور آبدانان - میمه/ رودخانه های فصلی طغیان کردند

طبق اعلام راهداری شهرستان آبدانان، محور آبدانان - میمه (گوراب) به علت ریزش بسته شده و مردم فعلاً از مسیر آبدانان -دره شهر تردد نکنند.

بر اساس اعلام آب منطقه استان ایلام، با توجه پیش بینی بارش شدید باران طی امروز و فردا در سطح استان، در جهت مهار سیلاب‌های محتمل، برنامه تخلیه مخازن سدها در دست اقدام قرار گرفته است.

این سدها شامل، سد دویرج دهلران، کنگیر ایوان و سد ایلام است.

جاده‌های استان لغزنده هستند

رئیس پلیس راه استان ایلام  اظهار داشت: برابر پیش بینی‌های هواشناسی بارش باران از دیروز در استان آغاز و امروز نیز ادامه دارد.

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: در این شرایط جوی می‌طلبد رانندگان مراقب سطح لغزنده جاده‌ها باشند و به قوانین راهنمایی و رانندگی نیز توجه کنند.

رئیس پلیس راه استان ایلام یادآور شد: با توجه به اینکه جاده‌های استان کوهستانی و پرپیچ و خم هستند و با بارش نزولات آسمانی احتمال ریزش کوه وجود دارد حتی المقدور از ترددهای غیر ضرور در جاده‌ها خودداری کنید.

وی گفت: متاسفانه بیشتر تصادفات جاده‌ای در زمان بارش نزولات آسمانی رخ می‌دهد و رانندگان در این شرایط باید به صورت هوشیارانه عمل کنند.

رئیس پلیس راه استان ایلام از حضور فعال نیروهای پلیس راه ایلام، راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان در محورهای مواصلاتی واماده باش کامل جهت خدمات رسانی به رانندگان خبر داد.

آماده باش در سطح استان

سعیدرضا کریمیان نیز اعلام کرد: یک سامانه بارشی نسبتاً قوی به سطح استان وارد شده و تا روز چهارشنبه در استان ماندگار است.

وی تصریح کرد: به هم استانی‌های گرامی توصیه می‌شود از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات و ترددهای غیر ضرور خصوصاً در جاده‌های فرعی و کوهستانی خودداری کنند.

مدیرکل بحران استانداری ایلام یادآور شد: همچنین کشاورزان و دامداران عزیز ضمن توجه به هشدارهای صادره برای آنان تمهیدات لازم را بیندیشند.

کریمیان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های امدادی و خدمات رسانی استان در حالت آماده باش هستند.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۶۲۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان