//
کدخبر: ۲۲۸۰۰۳ //

سیل احتمالی در بابلسر؛ تشکیل ستاد آمادگی و مقابله

فرماندار بابلسر با اشاره به پیش بینی بارش سیل آسای باران طی روزهای آینده در بابلسر، گفت: ستاد آمادگی در مقابل سیل احتمالی در بابلسر تشکیل شد.

 سیل احتمالی در بابلسر؛ تشکیل ستاد آمادگی و مقابله
به گزارش فرتاک نیوز،

 اسماعیل حسن زاده امروز در جلسه شورای اداری بابلسر در سالن اجتماعات مجتمع شهید عظیمی بهزیستی  شهرستان، اظهار داشت: خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی موهبتی بوده که نصیب مدیران شده و باید به طور شایسته در خدمت‌رسانی به اقشار مختلف مردم به ویژه محرومان و مستضعفان تلاش شود و هیچ کوتاهی در این مورد پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به بارش سیل آسای باران در طول روزهای اخیر در مازندران به ویژه شهرستان بابلسر، افزود: پس از بارش شدید باران بخش بهنمیر و تعدادی از روستاهای بخش رودبست و مرکزی دچار آبگرفتگی شد.

فرماندار بابلسر با بیان اینکه از لحظات آغازین بارش در سطح شهرستان، ستاد مدیریت بحران در فرمانداری تشکیل و چندین جلسه با حضور مدیران مرتبط برای بررسی وضعیت بخش‌ها برگزار شد، تصریح کرد: حجم ورودی آب در مقایسه با مدت مشابه در اواخر سال گذشته و بهار امسال خیلی بیشتر و حدود دو برابر بوده اما با توجه به اقدامات پیشگیرانه نظیر بازگشایی معبرها، لایروبی‌های رودخانه و انهار، خوشبختانه خسارتی از این باب در شهرستان ایجاد نشد.

 حسن زاده با اشاره به بازدیدهای مستمر از رودخانه‌ها و بخش‌های بهنمیر، مرکزی و رودبست، تاکید کرد: با توجه به اعلام ستاد مدیریت استان و اطلاعیه سازمان هواشناسی مبنی بر ایجاد شرایط بد جوی در روزهای آینده تمام دستگاه‌ها به صورت فعالانه در حالت آماده باش باشند.

وی با بیان اینکه تمام ظرفیت‌های موجود در سطح شهرستان برای جلوگیری از بروز خسارت‌های احتمالی بسیج شدند، گفت: با توجه به بازدیدها و گزارش‌های واصله تعدادی از منازل در روستاهای شهرستان دچار آبگرفتگی شده که بنیاد مسکن، بخشدار، دهیاران و مدیران مرتبط را برای تهیه گزارش از خسارت‌های اولیه و امدادرسانی به ساکنان محل اعزام شدند.

فرماندار بابلسر با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و لزوم ایجاد هماهنگی میان تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان، تاکید کرد: مرخصی و ماموریت در ایام انتخابات با هماهنگی فرمانداری انجام شود.

حسن زاده با اشاره به افزایش قیمت بنزین و احتمال افزایش قیمت کالاها و خدمات در سطح شهرستان بر تشدید نظارت‌ها در سطح بازار تاکید کرد و خاطرنشان کرد: قرارگاه نظارت ویژه بازار جهت رسیدگی فوری به شکایات مردمی در بابلسر راه اندازی شد.

وی افزود: در این قرارگاه شکایات مردمی توسط بازرسان اداره صمت، اتاق اصناف و اداره تعزیرات حکومتی بابلسر با سرعت بالا مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد و در نهایت نسبت به صدور رای اقدام می‌شود.

نبی زاده رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بابلسر نیز در این جلسه با بیان اینکه ستاد آنفولانزا 29 آبان ماه به ریاست فرماندار در بابلسر تشکیل شد، گفت: همه ساله با فرا رسیدن پاییز و زمستان موج بیماری آنفولانزا وارد کشور می‌شود و شهرستان بابلسر از این قاعده مستثنی نیست.

وی با اشاره به اینکه اگر خودمراقبتی و آموزش رعایت شود امکان ابتلا به بیماری کاهش می‌یابد، خاطرنشان کرد: مورد خاصی در سطح شهرستان بابلسر گزارش نشده و تنها چند نفر به دلیل آنفولانزا در بخش عفونی بیمارستان شفا بستری که پس از طی درمان به سلامت مرخص شدند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۸۰۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان