//
کدخبر: ۲۲۷۲۳۳ //

شوکه شدن همه زندانیان/عجیب ترین اتفاق برای اعدامی زیر طناب دار

مدیرکل زندان‌های خراسان شمالی گفت: زندانی محکوم به قصاص در شیروان با گذشت اولیای دم در پای چوبه ‌دار بخشیده شد و فرصت دوباره‌ای برای زندگی پیدا کرد.

شوکه شدن همه  زندانیان/عجیب ترین اتفاق برای اعدامی زیر طناب دار
به گزارش فرتاک نیوز،

مجتبی محمدی روز یکشنبه اظهار داشت: با تلاش این اداره کل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، دادستان فاروج و رییس زندان شیروان، مددجوی که به جرم قتل عمد از سال ۹۴ در زندان شیروان تحمل حبس می کرد قبل از اجرای حکم در پای چوبه دار با رضایت اولیای دم از اعدام نجات یافت.

وی خاطرنشان ساخت: فرهنگ صلح و سازش و اعمال عفو و گذشت یکی از اصول بنیادین در فرهنگ اسلامی است و بر همین اساس به منظور گسترش و اشاعه این فرهنگ در سطح جامعه، دستگاه قضایی و سازمان زندانها نقش برجسته ای ایفا می کند.

وی افزود: ترویج فرهنگ صلح و سازش و گذشت در جامعه، در کاهش جمعیت کیفری زندان بسیار مؤثر است.

مدیرکل زندانهای خراسان شمالی تصریح کرد : با توجه به تاکیدات رییس قوه قضائیه مبنی بر لزوم ترویج فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه، تاکنون چندین فقره پرونده با موضوعات مختلف در دستگاه قضایی استان خراسان شمالی به صلح وسازش منجر شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی پیشتر هم گفته بود: امسال، ۹ مجرم محکوم به قصاص در این استان پیش از رسیدن به چوبه دار، با کسب رضایت اولیای دم بخشیده شدند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۷۲۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان