//
کدخبر: ۲۱۸۵۴۶ //

واکنش فرمانده یگان ویژه ناجابه حضور زنان در استادیوم

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا گفت: امنیت زنان برای پلیس مهم است و چون پلیس می‌داند که فضا آماده حضور بانوان نیست، مخالف حضور زنان دراستادیوم‌های ورزشی است.

 واکنش فرمانده یگان ویژه ناجابه حضور زنان در استادیوم
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه ناجا درخصوص حضور زنان در استادیوم‌ها و صحنه‌های ورزشی به بحث ایجاد امنیت برای شهروندان و به خصوص زنان پرداخت و اظهار داشت: نیروی انتظامی حافظ امنیت مردم است؛ اگرچه تولید امنیت برعهده دستگاه‌های مختلف حاکمیتی است اما اگر هر کدام نتوانند در تولید امنیت عمل کنند بار این کار به عهده نیروی انتظامی می‌افتد.

اخبار اجتماعی-وی گفت: جامعه ما براساس اصول و آیینی اداره می‌شود و مسؤولان نیز باید با توجه به آداب، رسوم و فرهنگ مردم همراهی و همکاری لازم را داشته باشند؛ چراکه اگر برخلاف آداب و رسوم عمل شود موضوع تبدیل به تعارض شده و در ادامه بی‌نظمی پدیدار می‌شود.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا تصریح کرد: وقتی شرایط در محیطی برای حضور جمعیتی فراهم نیست و زیرساخت‌ها و ابزار کنترل و سازوکار ایجاد نشده است نباید جمعیت در چنین جایی حضور یابند؛ به طور مثال اگر جاده‌ای احداث شود و خط‌کشی و نوررسانی  نداشته باشد حتی با حضور پلیس راهور نیز نمی‌توان انضباط ترافیکی را ایجاد کرد؛ تازه ممکن است به خود آن مامور هم آسیب برسد.

وی به شرایط محیط‌های ورزشی از جمله فوتبال پرداخت و گفت: فوتبال و محیط‌های ورزشی ویژگی هیجانی خود را دارند و نمی‌توان بروز احساسات و تشویق‌های تیمی را کنترل کرد؛ به دلیل این موارد است که پلیس در جلسات، اظهارنظری مخالف مبنی بر حضور خانم‌ها در ورزشگاه دارد ؛ چرا که امنیت زنان برایش مهم است و چون می‌داند که فضا آماده حضور این افراد نبوده و ممکن است آسیب‌هایی را به شخصیت آنها وارد کند این مخالفت را ابراز می‌دارد.

سردار کرمی با اشاره به شخصیت زنان اعلام کرد: احترام به زن و شخصیت آنها از یکسو و شرایط فضایی موجود که نمی‌توان آن را مطابق با شان و شئون زنان تنظیم کرد از سوی دیگر، از جمله مواردی است که مخالفت پلیس را با طرح حضور زنان در استادیوم ها در پی داشته است.

وی در ادامه درخصوص حضور زنان در بازی ایران- کامبوج و تمهیدات پیش‌بینی شده توسط یگان ویژه اظهار داشت:  با توجه به مصوبه انجام شده، پلیس همکاری لازم را خواهد داشت و با توجه به اینکه فرماندهی داخل استادیوم مبنی بر تامین امنیت تماشاچیان و بازیکنان، برعهده یگان‌های ویژه ناجا است ما برای کنترل زنان پیش‌بینی‌های لازم را کرده و از ماموران زن که آموزش‌های لازم را دیده‌اند بهره لازم را خواهیم برد.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا به تامین امنیت زنان در استادیوم آزادی اشاره و خاطرنشان کرد: یگان ویژه برای کنترل، بازرسی و ایجاد نظم و  امنیت زنان از یک گروهان پلیس زن یگان ویژه استفاده خواهد کرد که تقریبا حدود 150 نفر هستند؛ برای حضور زنان در این بازی محدوده مشخصی که تا حدودی امکانات را به خود اختصاص داده تعیین و مشخص شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۸۵۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان