//
کدخبر: ۲۱۷۷۲۶ //

ورود زنان سعودی به ارتش در پوشش اصلاحات نمایشی بن سلمان

وزارت دفاع عربستان از عضوگیری زنان در ارتش این کشوردر قالب اصلاحات ظاهری بن سلمان گفت و افزود که از این پس زنان می توانند وارد ارتش شوند و در حوزه های مختلف نظامی فعالیت کنند.

ورود زنان سعودی به ارتش در پوشش اصلاحات نمایشی بن سلمان
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، وزارت دفاع عربستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که راه ورود زنان به ارتش باز شده و آن ها می توانند با دریافت درجه‌ های سرباز دوم، استوار دوم، سرجوخه و گروهبان در بخش نیروی زمینی، هوایی، دریایی، پدافند هوایی، بخش موشکی و خدمات پزشکی نیروهای مسلح، فعالیت کنند.

سرتیپ حسن الشهری مدیر مرکز عملیات ملی دفاع در وزارت دفاع عربستان در گفت وگو  با الشرق الاوسط مدعی شد که ورود زنان به مهمترین وزارتخانه کشور، «گامی رو به جلو و درست» است. این وزارتخانه ظرفیت های زیادی دارد و هزاران زن قادر به انجام فعالیت در حوزه های مختلف آن هستند.

به عقیده کارشناسان، حضور زنان در بخش های مختلف دولتی از جمله ارتش در جهت وعده تحقق چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان بوده  که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی ارائه کرده است.

به نوشته الشرق الاوسط، زنان سعودی نخستین بار سال گذشته وارد حوزه های نظامی شدند و  با  رتبه های نظامی گوناگون به استخدام سازمان‌های امنیتی از جمله «بخش مبارزه با مواد مخدر»، «بخش زندان‌ها» و «تحقیقات جنایی» درآمدند. اما اکنون می توانند در  تمامی بخش‌های ارتش با درجه نظامی استخدام شوند.

زنان سعودی در بخش های دیگری همچون «اداره راهنمایی و رانندگی» و «پلیس جاده و گشت های امنیتی» و «پلیس استان ها» و «امنیت حج و عمره» و غیر مشغول به کار هستند. این مشاغل با استقبال گسترده خانم ها برای استخدام در پست های مورد نظر روبرو شده است.

این در حالی است که زنان سعودی  در ۲۱ شهریورماه سال جاری نیز در نخستین رژه نظامی در کشورشان به مناسبت هشتاد و نهمین سالگرد تأسیس دولت سعودی، حضور یافتند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۷۷۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان