//
کدخبر: ۲۱۸۴۶۹ //

کشته شدن هشت نفر در سه تصادف رانندگی در ایلام

فرمانده پلیس راه ایلام گفت: امروز دوشنبه ۱۵ مهرماه در مجموع در سه تصادف رانندگی در جاده های این استان هشت نفر جان خود را از دست دادند.

کشته شدن هشت نفر در سه تصادف رانندگی در ایلام
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ رضا همتی زاده شامگاه دوشنبه اظهار داشت: در یکی از این تصادفات ساعاتی پیش خواب آلودگی راننده هنگام رانندگی در گردنه قلاجه سه نفر را به کام مرگ کشاند.

وی یادآور شد: در این سانحه، خودرو پراید که از محور ایوان - اسلام آباد قصد خروج از استان ایلام را داشت به علت خستگی و خواب آلودگی و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه واژگون شد.

وی افزود: در این سانحه رانندگی سه نفر از سرنشینان خودرو به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند و ۲ نفر دیگر نیز مصدوم شدند.

همتی زاده یادآور شد: این افراد زائرانی از نواحی شمال کشور بودند که از سفر عتبات عالیات به کشور بازگشته بودند و به علت خستگی ناشی از این سفر دچار حادثه شدند.

رئیس پلیس راه ایلام گفت: امروز صبح نیز در طی وقوع ۲ حادثه رانندگی دیگر در محورهای ایلام - صالح آباد و چنگوله مهران پنج نفر جان باختند.

وی به زائران و رانندگان خودروها که به قصد شرکت در راهپیمایی اربعین عازم سفر شده اند، توصیه کرد: هنگام بازگشت از عراق و ورود به استان های مرزی حتما به اندازه کافی استراحت کنند و بعد راهی مقاصد خود شوند تا دچار حوادث رانندگی ناشی از خواب آلودگی و خستگی طول مسافرت نشوند.

همتی زاده افزود: همچنین با رعایت قوانین رانندگی از سرعت و سبقت بی جا و خروج از خط طولی جاده و مسیر خود اجتناب کنند و با رعایت قوانین و مقررات رانندگی حوادث جاده ای را به حداقل کاهش دهند.

استان ایلام در غربی ترین نقطه ایران بدلیل کوهستانی بودن جاده های پر پیج و خم و باریکی دارد.

هر ساله در ایام اربعین حسینی حجم بالایی از زائران در مدت کوتاهی وارد استان ایلام شده و از طریق مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند که باعث افزایش بار ترافیکی جاده ها و همچنین سوانح رانندگی می شود.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۵۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۸۴۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان