//
کدخبر: ۲۰۶۹۰۲ //

جزئیات ۲ حادثه در اصفهان؛ آتش‌سوزی بیمارستان میلاد و گیرافتادن ۳۰ نفر در رنجر بدون خسارت جانی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از دو حادثه شب گذشته در اصفهان خبر داد و گفت: خوشبختانه هر دو حادثه توسط نیروهای آتش‌نشانی به سرعت ختم به خیر شد و هیچ خسارت مالی و جانی نداشت.

جزئیات ۲ حادثه در اصفهان؛ آتش‌سوزی بیمارستان میلاد و گیرافتادن ۳۰ نفر در رنجر بدون خسارت جانی
به گزارش فرتاک نیوز،

فرهاد کاوه، با اشاره به دو حادثه‌ای که در اصفهان رخ داد، اظهار داشت: شب گذشته دو حادثه به سامانه 125 گزارش شد که خوشبختانه هر دو مورد به سرعت و بدون خسارت مالی و جانی کنترل شد.

وی افزود: حادثه نخست مربوط به اعلام حریق در بیمارستان میلاد بود که ساعت 21:16 دقیقه دیشب به آتش‌‌نشانی اعلام شد و ایستگاه‌های 3،11 و 12 به محل اعزام و حریق اطفا شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه حریق در طبقه نخست رمپ پارکینگ بیمارستان میلاد اتفاق افتاده بود، گفت: به محض ورود نیروهای آتش‌نشانی به محل، کانون حریق شناسایی و به سرعت اطفاء شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه مشکلی برای بیماران به وجود نیامد و فقط تخلیه دود انجام شد و بسیاری از بیماران از آتش‌سوزی مطلع نشدند.

کاوه ادامه داد: حادثه گیر کردن دستگاه رنجر شهربازی صفه، اتفاق دیگری بود که شب گذشته از آتش‌نشانی امدادخواهی شد.

وی با اشاره به وقوع حادثه در ساعت 23:46 در شهر بازی صفه، اظهار داشت: در این مورد 30 نفر از همشهریان به مدت حدود 20 دقیقه به صورت واژگون در حالت زاویه 45 درجه قرار گرفتند.

کاوه افزود: به سرعت نیروها از ایستگاه‌های 1،12 و 23 به محل وقوع حادثه اعزام شدند و هر چند کار سختی بود، توانستند جان افرادی را که در دستگاه رنجر گیر کرده بودند  نجات دهند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زاویه گیر کردن دستگاه به حالت 45 درجه بود، کار برای نیروهای آتش‌نشان بسیار سخت بود، با این‌حال به سرعت و با یک عملیات تخصصی دستگاه را از حالت قفل درآوردند و افراد پیاده شدند.

وی با بیان اینکه حال عمومی افراد گیر افتاده در دستگاه، خوب بود، گفت: بیشتر آنها جوان بودند و مشکلی برایشان اتفاق نیفتاد ولی به علت ترس و هیجان زیاد یکی از خانم‌ها که سن بیشتری داشت توسط نیروهای اورژانس تحت درمان قرار گرفت و به نظر می‌رسید مشکل خاصی نباشد.

کاوه افزود: مسئولان مربوطه باید به صورت دوره‌ای و مرتب، دستگاه‌های مکانیکی را کنترل و تست کنند، هر چند ممکن است حادثه به صورت لحظه‌ای برای دستگاه‌ها اتفاق بیفتد ولی معاینه فنی آنها نیز بی‌تاثیر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: علت حادثه در دست بررسی است و متعاقبا علت توسط دستگاه‌های ذی‌ربط اطلاع داده خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۶۹۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان