//
کدخبر: ۲۰۰۶۷۲ //

رودخانه بشار در کهگیلویه و بویراحمد، هفده امین قربانی خود را هم گرفت!

مسئول روابط عمومی اورژانس کهگیلویه و بویراحمد گفت: جوان ۲۹ ساله ای به دلیل غرق شدن در رودخانه بشار در محدوده روستای گردو کنگک تنگ سرخ جان خود را از دست داد.

 رودخانه بشار در کهگیلویه و بویراحمد، هفده امین قربانی خود را هم گرفت!
به گزارش فرتاک نیوز،

نوراله قنبری اظهار داشت: بعد از ظهر امروز جمعه گزارشی مبنی بر غرق شدگی مرد ۲۹ ساله ای که برای تفریح با دوستان خود به روستای گردو کنگک از توابع تنگ سرخ رفته بود، به مرکز ارتباطات اورژانس استان مخابره شد.

وی افزود: بلافاصله اورژانس پایگاه جاده ای تنگ سرخ به محل غرق شدگی اعزام شد. قبل از رسیدن امداگران با تلاش اهالی محل دو نفر از غرق شدگی در رودخانه نجات یافتند و یک نفر بنام صمد سعادت ۲۹ ساله جان خود را از دست داد.

مسئول روابط عمومی اورژانس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا امروز ۱۷ نفر جان خود را در رودخانه های استان به علت عدم آشنایی با شنا، بی توجهی به مناطق مشخص شده شنا ممنوع و بی توجهی والدین به کودکان در مناطق پرخطر جان خود را از دست داده اند.

رودخانه بشار بویراحمد (یاسوج) از جنوب شرقی بویراحمد علیا و از کوه‌های اردکان و ممسنی در استان فارس سرچشمه می‌گیرد و به سوی شمال شرقی بویراحمد سفلی پیش می‌رود. سرچشمه‌های اصلی این رود، نهرهای گنجگون تیز آب و تنگ سرخ است.

این رودخانه که بیشتر در شرق و شمال شرقی کهگیلویه و بویراحمد جریان دارد، در مسیر خود از شهر یاسوج عبور می‌کند.

پس از عبور از شمال شرقی منطقه و پس از ورود به رودخانه خرسان، در پوزهٔ شمالی دنا، از شمال مناطق بویراحمد سفلی و طیبی گذشته و با نام بارز به رود کارون می‌پیوندد و به سوی خلیج فارس سرازیر می‌شود.

کهگیلویه و بویراحمد با وجود آنکه فاقد خط ساحلی و دریایی است اما در آمار غرق شدگی رتبه بالایی در کشور دارد.

وجود دریاچه و سدهای کوثر، مارون و بیش از ۱۰ رودخانه پرآب، کانون پرمخاطره‌ای برای سلامت جوانان کهگیلویه و بویراحمد در فصل گرماست.

در سه سال اخیر در مجموع حدود ۳۰ نفر در رودخانه‌ها و آبگیرهای استان به دلیل غرق شدگی جان باختند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۰۶۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان