//
کدخبر: ۱۹۹۹۴۶ //

افزایش ۲۵ درصدی کشفیات سرقت

رئیس پلیس آگاهی ناجا از افزایش ۲۵ درصدی کشفیات مجموع سرقت‌ها در ۳ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

افزایش ۲۵ درصدی کشفیات سرقت
به گزارش فرتاک نیوز،

 سردار محسن حسن خانی  با اشاره به تشدید اقدامات مبارزه با سرقت پلیس آگاهی اظهار کرد: کشف کل سرقت ها در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در سراسر کشور بیش از ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه سرقت های مهم شامل سرقت های منزل، طلافروشی، مغازه، بانک، اتومبیل، موتورسیکلت، اماکن، کیف قاپی، احشام و محموله است، افزود: کشفیات این گونه سرقت ها در خرداد ماه امسال ۱۶ درصدافزایش نسبت به زمان مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه کشفیات سرقت در سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۳ درصد افزایش داشته است، بیان کرد: اجرای طرح های ضربتی مختلف، همکاری تنگاتنگ پلیس های تخصصی، افزایش میزان آگاهی و جدی گرفتن هشدارهای پلیسی از سوی مردم عزیزمان نقش مهمی در تحقق این موفقیت داشته است.

وی همچنین ابتکار تشکیل قرارگاه مقابله با سرقت توسط فرمانده ناجا را یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار برای مقابله و پیشگیری از سرقت دانست و افزود: از فروردین ۹۸ تاکنون بیش از ۲۰ جلسه تعاملی بین این پلیس و سایر پلیس های تخصصی، روسای پلیس آگاهی استان های سراسر کشور، معاونان عملیات و پیشگیری استان ها و همچنین سازمان های مربوطه از جمله قوه قضائیه، وزارت کشور و... برگزار شده و این روند همچنان تداوم دارد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در ادامه مقابله با سرقت را یکی از اولویت های مهم ناجا برشمرد و گفت: از زمان راه اندازی قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت توانستیم کشف را افزایش و متعاقبا وقوع را نیز کنترل کنیم؛ به طوری که کاهش فاصله بین زمان وقوع و کشف جرم و همچنین استرداد اموال به مال باختگان از اهداف اصلی ما در حوزه مبارزه با سرقت است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی کنترل سرقت‌ها را با هدف به حداقل رساندن آن در سطح جامعه ضروری دانست و افزود: سعی ما بر این است تا مردم یقین داشته باشند که پلیس همواره در کنار آن ها است و در تأمین امنیت شهروندان از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در پایان گفت: همکاری و مشارکت سازمان ها در بالا بردن هزینه ارتکاب جرم برای مجرمان، رعایت نکات ایمنی و امنیتی از سوی شهروندان در نگهداری اموال و اشیای قیمتی و همچنین توجه به هشدارهای پلیس، تأثیر شگرفی در پیشگیری از وقوع جرایم به ویژه سرقت خواهد داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۹۹۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان