//
کدخبر: ۱۹۴۷۶۲ //

۵۰ درصد تلفات جاده‌ای در دو ماهه اخیر مربوط به قاچاقچیان کالا و سوخت بوده است

مدیرکل پایانه ها و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سه سال پیاپی آمار تلفات جاده ای افزایش پیدا کرده است، گقت: ۵۰ درصد تلفات جاده ای در دو ماهه اخیر مربوط به قاچاقچیان کالا و سوخت بوده است.

۵۰ درصد تلفات جاده‌ای در دو ماهه اخیر مربوط به قاچاقچیان کالا و سوخت بوده است
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از  روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان؛  بیجار در نشست کمیسیون مدیریت اجرایی حمل و نقل و شورای ترافیک سیستان و بلوچستان، بیجار اظهار کرد: جلسات شورای هماهنگی ترافیک شهرستان و کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل به منظور بررسی مسائل ومشکلات حوزه ترافیکی وحمل ونقل و ارائه راهکارهای لازم واجرایی تشکیل می شود و مصوبات این جلسات جنبه عملیاتی دارد و دستگاههای متولی بویژه شهرداری ها و ادارات راهداری و حمل ونقل جاده ای باید با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه ها اهتمام جدی در راستای تحقق مصوبات داشته باشند لذا عدم حضور مدیران در جلسه، سهل انگاری و ارائه پاسخ کلی برای طرح مطالب قابل پذیرش نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان در این جلسه افزود: جلسات کمیته کارشناسی باید برای تحلیل موضوعات باشد برای ما عملکرد کمی مهم نیست بلکه کیفیت کار مهم است.

معاون استاندار ادامه داد: بودجه های استانی ما به شدت محدود است اما اگر مدیریت کافی باشد و برنامه راهبردی ارائه شود با اعتبار موجود هم می توان بخش زیادی از مشکلات را پوشش داد.

 بیجار افزود: اگر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی به درستی انجام شود بخش زیادی از مشکلات حل خواهد شد و این امر مهم  همکاری و هماهنگی سایر نهاد‌ها وسازمان‌های مرتبط رامی طلبد.

مدیرکل پایانه ها و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت : بالاترین تخطی جاده ای را در استان داریم که عمدتاً دلایل آن سرعت و سبقت غیر مجاز بوده و نیاز است تدابیر ویژه ای در این خصوص اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه سه سال پیاپی آمار تلفات جاده ای افزایش پیدا کرده است، افزود: ۵۰ درصد تلفات جاده ای در دو ماهه اخیر مربوط به قاچاقچیان کالا و سوخت بوده است، حدودا چیزی نزدیک به ۳۰ درصد تلفات فقط مربوط به خودروهای سوخت کش و حاملان اتباع خارجی بودند که در هیچ کجای کشور چنین شرایطی وجود ندارد.

خانقائی تصریح کرد: با توجه به اینکه ماموران راهنمایی و رانندگی معمولا از غروب تا ابتدای طلوع آفتاب حضور ندارند به همین جهت نظارت ضعیف می شود ضمن اینکه دوربین ها تخریب شده اند و علی رغم پیگیری هایی که با پیمانکاران کشوری انجام داده ایم؛ اقدامی در این راستا انجام نشده و این در حالی است که وقتی پلیس نمی تواند در جاده حضور پیدا کند ما حتما باید از سیستم هوشمند استفاده کنیم در غیر این صورت این اتفاقات همواره خواهد بود.

وی افزود: میانگین بزرگراه در کشور ۲۰ کیلومتر؛ در استان ما ۴ کیلومتر است متاسفانه در سال گذشته پانصد نفر فقط در تصادفات رخ به رخ فوت کردند.

این مسئول همچنین گفت: ۷۵ درصد افراد در تلفات جاده ای در محل حادثه، ۱۷.۵ درصد در بیمارستان و ۷.۵ درصد در حین انتقال فوت شده اند.

گفتنی است، در این جلسه علاوه بر بررسی علل تصادفات در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها و تصمیم گیری در خصوص اقدامات راهداری برای کاهش سوانح در این محدوده ها؛ تصادفات درون شهری و برون شهری استان در طی دوماهه اول امسال و دوره مشابه در سال گذشته  مورد بررسی و تحلیل آماری قرار گرفت که بر اساس داده های آماری میزان تصادفات و تلفات حوادث رانندگی در این دوره نسبت به دوره مشابه در سال گذشته روند افزایشی داشته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۴۷۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان