//
کدخبر: ۱۸۸۹۲۳ //

امیدواریم قاضی اشد مجازات را برای مقصر حادثه اصفهان در نظر بگیرد

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به حادثه تصادف پورشه در اصفهان گفت: امیدواریم با توجه به فیلم منتشر شده در فضای مجازی و اظهارات مقصر حادثه، قاضی اشد مجازات را برای وی در نظر بگیرد.

 امیدواریم قاضی اشد مجازات را برای مقصر حادثه اصفهان در نظر بگیرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 سردار سید کمال هادیانفر، رییس پلیس راهور ناجا در حاشیه مراسم افطار با ایتام گفت: سالانه ۱.۳ میلیون نفر در حوادث رانندگی جهان کشته می‌شوند. همچنین در کشور ما سالانه ۱۷ هزار نفر در تصادفات رانندگی کشته و ۳۵۰ هزار نفر مجروح می شوند.

وی با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان زیر ۱۰ سال حدود ۱۳ درصد کشته‌های تصادفات رانندگی را به خود اختصاص داده‌اند، ادامه داد: از‌ ۴۶ کشته تصادفات روزانه در کشور ۷ نفر کودک است. بر اساس قانون استفاده از کمربند ایمنی سرنشین جلو در شهرها و سرنشینان عقب در جاده‌ها الزامی است.

رییس پلیس راهور ناجا همچنین درباره قانون مجلس در خصوص حمایت از کودکان گفت: اخیرا مجلس قانونی را در حمایت از کودکان تصویب کرده است که پس از تصویب شورای نگهبان اجرایی می‌شود همچنین بر اساس قانون مذکور از حبس تعزیری تا جریمه نقدی برای متخلفان رانندگی که جان کودکان را به خطر بیاندازند در نظر گرفته شده است. حدود ۴۳ درصد تصادفات نوروز امسال از شکل واژگونی بوده است که در این شکل از تصادفات صدمات جدی به کودکان وارد می‌شود.

به گفته سردار هادیانفر خارج شدن کودکان از شیشه و سقف خودرو و نشستن کودک در صندلی جلو یا بر روی پای راننده تخلف است و موجب به خطر افتادن جان کودکان می شود.

وی ادامه داد: پلیس در حال پیگیری لایحه ماده ۱۹ در مجلس برای اجباری کردن استفاده از صندلی کودک است و در صورت تصویب پلیس با متخلفان برخورد می‌کند. همچنین صندلی کودک باید به صندلی عقب خودرو با کمربند ایمنی مهار شده و‌ پس از آن کودک در آن قرار گیرد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اشاره به میزان نرخ جریمه گفت: نرخ جریمه‌های فعلی بخصوص برای تخلفات حادثه ساز و موضوعات مرتبط با کودکان اصلا بازدارنده نیست و پلیس راهور در شورایعالی ترافیک موضوع افزایش نرخ جریمه‌ها را در این بخش‌ها در دستورکار قرار داده است.

وی ادامه داد: امروز ۱۳ میلیون همیار پلیس داریم و به طور جد پلیس راهور روی این موضوع برنامه ریزی کرده است. همیاران پلیس در کاهش حوادث ترافیکی ۱۸ درصد نقش دارند.

وی ادامه داد: پلیس راهور ناجا هدفگذاری امسال خود را کاهش ۱۲ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی قرار داده است و بر این اساس در صورت مشارکت ۳۳ دستگاه دخیل در موضوع تصادفات، امسال می توانیم ۲۰۰۰ نفر کاهش کشته داشته باشیم

سردار هادیانفر در خصوص حادثه تصادف یک دستگاه خودرو پورش در اصفهان با پراید و مرگ راننده پراید، گفت: پلیس بر اساس قانون خودروها را توقیف و‌ به پارکینگ فرستاده است و پرونده این حادثه به مرجع قضایی رفته است.

وی تاکید کرد: امیدواریم با توجه به فیلم منتشر شده در فضای مجازی و اظهارات مقصر حادثه، قاضی اشد مجازات را برای وی در نظر بگیرد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایلنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۸۹۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان