//
کدخبر: ۱۴۹۵۰۳ //

کلاهبرداری صد میلیون تومانی با پیامک

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری، از دستگیری مجرمی سابقه‌دار و حرفه‌ای که با ارسال پیامک، از گیرندگان پیامک درخواست واریز پول می‌کرد خبر داد.

کلاهبرداری صد میلیون تومانی با پیامک
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور، با توصیه به شهروندان درباره اینکه پیش از انجام  هرگونه تراکنش مالی، پس از احراز هویت صاحب حساب بانکی مقصد، نسبت به تراکنش مالی خود اقدام کنند، درباره خبر دستگیری این مجرم گفت: در پی مراجعه شهروندی و طرح شکایتی با موضوع کلاهبرداری، شکایت به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ فرستاده شد. در ادامه رسیدگی به این شکایت مالباخته در پلیس آگاهی تهران بزرگ حاضر شد و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: پیامکی مبنی بر درخواست واریز مبلغ یکصد میلیون ریال به همراه یک شماره حساب، دریافت کردم، همزمان چون قرار بود که همان مبلغ را به حساب یکی از دوستان خود واریز کنم، با این تصور که پیامک از طرف وی ارسال شده است، بدون آنکه تماسی با دوست خود داشته باشم، از طریق دستگاه خودپرداز بانکی، مبلغ فوق را به شماره کارت ارسال شده واریز کردم، اما بعد از مدتی متوجه شدم که از من کلاهبرداری شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با انجام تحقیقات و اقدامات ویژه پلیسی، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار به نام سعید.ر که حدود 40سال سن دارد را شناسایی کردند، گفت: در بررسی سوابق سعید مشخص شد که وی دارای سوابق متعدد کیفری به اتهام کلاهبرداری به همین شیوه و شگرد است و در حال حاضر نیز تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی است. در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی با شناسایی مخفیگاه متهم در نسیم شهر، با اخذ حکم قضایی به این شهرستان اعزام شدند و پنجم آذرماه، با انجام یک عملیات غافلگیرانه "سعید . ر" را دستگیر کردند.

سرهنگ تقی‌پور با اشاره به انجام بازجویی های اولیه از متهم گفت: وی در همان ابتدا با صراحت به بیش از ده‌ها فقره کلاهبرداری به این شیوه و شگرد اعتراف کرد که با انجام اقدامات ویژه پلیسی تاکنون تعداد 15 نفر از مالباختگان شناسایی شدند. در تحقیقات از مالباختگان نیز مشخص شد که متهم بیش از یکصد میلیون تومان از آنها کلاهبرداری کرده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: در حال حاضر متهم با قرار قانونی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد و تحقیقات پلیسی جهت شناسایی دیگر مالباختگان در دستور کار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۹۵۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان