//
کدخبر: ۱۱۸۵۹۰ //

زندانی هایی که در مزارع گاو می دوشند !

فرانس ۲۴ نوشت در زندان های سوئد توانبخشی زندانیان در اولویت است نه دوره های محکومیت طولانی.

به گزارش فرتاک نیوز،

 به همین دلیل فضا هایی برای محکومان در نظر می گیرند تا در مزارع به دوشیدن گاو ها کمک کنند. برای مثال «آلفرد» ۶۰ ساله که به دلیل مالکیت یک اسلحه غیرقانونی از ماه آوریل در زندان است و قرار است در ماه نوامبر آزاد شود صبح ها برای دوشیدن گاو ها به زندانی که در شهر ماریستاد به شکل یک مزرعه ساخته شده می رود.

سوئد کمترین زندانی ها در جهان را دارد به طوری که از هر دو هزار نفر یک نفر در زندان است. این در حالی است زندانی های فرانسه دو برابر زندانی های سوئد هستند. سوئد دو برابر فرانسه -که گفته می شود شرایط زندانیان آن بسیار مطلوب است- برای هر زندانی هزینه می کند. در سوئد زیادتر زندانی ها عفو مشروط می شوند و از پابند های نظارتی برای کنترل آن ها استفاده می شود. همچنین اغلب مجرمان به انجام خدمات اجتماعی محکوم می شوند و پس از گذشت دو-سوم دوره محکومیتشان آزاد می شوند.

این کشور همچنین تلاش می کند با برگزاری کلاس های زبان و آموزش های حرفه ای مجرمان را برای ورود به جامعه آماده کند. رئیس زندان «Rodjan» که به شکل یک مزرعه ساخته شده است می گوید: «وظیفه ما بازگرداندن مردم به جامعه است تا آن ها هرگز به زندان برنگردند».

فقط کمتر از یک سوم زندانی های سوئد پس از ترک زندان دوباره مرتکب جرم می شوند. هر زندانی در زندان های سوئد برای خودش سلولی جداگانه دارد که میله، سیم خاردار، دروازه یا دوربین امنیتی ندارد و زندانی ها می توانند آزادانه در فضای داخلی زندان رفت و آمد کنند.

به گفته مقامات زندان، مجرم ها سه بار در روز شمارش می شوند و تمام مدت ماموران از وضعیت آن ها آگاه هستند و اگر هر کدامشان کار اشتباهی انجام دهد محدودیت های امنیتی برای او افزایش می یابد.

آلفرد پس از اینکه شیر گاو ها را می دوشد درب محفظه آن ها را قفل می کند و به شوخی می گوید گاو ها زیادتر از او زندانی و محدود هستند. مجرمان ۳۵ ساعت در هفته کار می کنند و دو روز در هفته تعطیل هستند و به ازای هر ساعت کار ۱.۱۵ دلار دریافت می کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۸۵۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان