//
کدخبر: ۱۱۶۴۰ //

کشف ۶۱۰۰۰ بمب دست‌ساز

پلیس در چند روز گذشته موفق به کشف ۶۱هزار و ۱۰۰عدد انواع موادمحترقه و بمب‌های دست‌ساز غیرمجاز با ارزش بیش از ۱۴۰میلیون تومان در مشهد و سبزوار شد.

کشف ۶۱۰۰۰ بمب دست‌ساز

 هنوز ۱۶روز تا چهارشنبه آخر سال مانده است، چهارشنبه‌ای که امسال عده‌ای به یاد جان‌فشانان حادثه پلاسکو در تهران و برای راحتی فعالیت همکاران زنده این آتش‌نشانان در سراسر کشور، پویش «نه به چهارشنبه‌سوری» را راه‌اندازی کرده‌اند و بسیاری از دانش‌آموزان و نوجوانان با شرکت در این پویش قصد دارند که امسال چهارشنبه را بدون موادمحترقه غیرمجاز و خطرناک سر کنند.

 

این حرکت نوع دوستانه نوجوانان کشور در حالی آغاز شده است که عده‌ای سودجو با ساختن بمب‌های دست‌ساز و موادمحترقه خطرناک قصد به حاشیه کشاندن این پویش را دارند.

فرمانده نیروی انتظامی استان با اشاره به آمادگی پلیس برای مقابله با افرادی که قصد دارند امنیت آخرین چهارشنبه سال را به چالش بکشانند، از دستگیری چند متهم درباره تهیه و توزیع مواد محترقه خطرناک خبر داد.

 

سردار بهمن امیری‌مقدم در این رابطه به خبرنگار ما گفت: با کسب خبری مبنی بر فعالیت گسترده فردی سودجو درباره تهیه و توزیع مواد محترقه در سطح شهر مشهد کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: کارآگاهان با شناسایی و کنترل نامحسوس فرد مورد نظر، توانستند محل دپوی این مواد خطرناک را در محدوده بولوار خیام جنوبی شناسایی کنند.

 

امیری‌مقدم گفت: ماموران پس از اطمینان از نگهداری موادمحترقه در این انبار، با هماهنگی قضایی وارد عمل شدند و در عملیاتی ضربتی موفق شدند ۵۴هزار عدد انواع موادمحترقه و ۱۲عدد شوکر کشف کنند که ارزش این محموله ۱۴۱میلیون و ۳۰۰هزار تومان برآورد شد.

 

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی با اشاره به دستگیری فرد متخلف و پلمب این انبار بیان کرد: در پرونده‌ای دیگر که در سبزوار به دست آمد، هفت هزار و ۱۰۰‌قلم انواع مواد محترقه در سه روز گذشته در این شهرستان کشف و ضبط شد.

 

وی افزود: با دریافت گزارش‌هایی مبنی بر توزیع موادمحترقه کارآگاهان اداره آگاهی این فرماندهی وارد عمل شدند.

امیری‌مقدم ادامه داد: پس از تحقیقات انجام شده یک جوان ۲۸‌ساله دستگیر و پس از تشکیل پرونده و انجام بازجویی‌های تخصصی تحویل مقام قضایی شد.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۶۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان