//
کدخبر: ۳۴۶۷۳۷ //
اخبار پلیسی شهر؛

از کشف سلاح جنگی در باشگاه ورزشی تا انهدام باند سرقت در پایتخت

طی 24 ساعت گذشته در نقاط مختلف تهران حوادثی رخ داد که مأموران انتظامی در آن نقش آفرینی کردند، در این بسته خبری اخبار پلیسی روز را بخوانید.

از کشف سلاح جنگی در باشگاه ورزشی تا انهدام باند سرقت در پایتخت

کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

انهدام باند سرقت لوازم داخل خودرو و کشف 200 فقره سرقت

سرهنگ کارآگاه هوشنگ کاکاوندی گفت: هفدهم خردادماه سال گذشته پرونده‌ای با موضوع سرقت لوازم و محتویات خودرو در کلانتری 117 جوادیه تشکیل شد که پس از هماهنگی‌های قضائی، پرونده برای رسیدگی تخصصی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی ارجاع شد؛ با توجه به اینکه دسته چک‌های شاکی نیز از داخل خودروی به سرقت رفته و پس از سرقت توسط اشخاص غیر به بانک ارائه و به دلیل نبودن موجودی کافی، چک‌ها برگشت داده شدند، در نتیجه، همین موضوع به عنوان سرنخ قابل پیگیری توسط کارآگاهان پلیس آگاهی، در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این رابطه کلیه وصول کنندگان چک‌های مسروقه شناسایی، دعوت و در نهایت پس از تحقیقات لازم آخرین وصول کننده چک مسروقه به هویت امیر احضار و در تحقیقات پلیسی بیان داشت؛ چک مسروقه را از شخصی بنام «جعفر» در قبال فروش خودرو دریافت کرده و از مسروقه بودن آن بی اطلاع است، در نهایت «جعفر» در یک عملیات پلیسی دستگیر و در بازجویی، اظهار داشت، چک‌های مسروقه را از شخصی به اسم «نادر» خریداری کرده است که با بهره گیری شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم پس از شناسایی محل سکونت متهم در یک عملیات غافلگیرانه «نادر» دستگیر و در بازجویی‌های به عمل آمده پس از مواجهه با دلایل و مستندات به خرید و فروش گسترده چک‌های مسروقه در شهر تهران، کرج و ساوه با همدستی خانمی به اسم «مینا» اعتراف کرد.

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی فاتب اظهار داشت: در تحقیقات مشخص شد، «مینا» در حال حاضر به اتهام صدور چک‌های مسروقه و کلاهبرداری‌های متعدد تحت تعقیب بوده و خود را از دید پلیس مخفی کرده است که با تلاش کارآگاهان محل اختفای «مینا» در مسافر خانه‌ای در تهران شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد؛ در تحقیقات تکمیلی از مالباختگان و اعترافات متهمان مشخص شد، متهمان پس از شناسایی نمایشگاه داران خرید فروش خودرو اقدام به خرید خودرو می‌کردند؛ بدین صورت در ابتدا مقداری از قیمت معامله را نقداً پرداخت و مابقی مبالغ را چک مسروقه صادر می‌کردند.

وی افزود: با پیگیری مستمر کارآگاهان و با اقدامات انجام شده مشخص شد تاکنون حدود 70 دستگاه انواع خودرو خریداری و بیش از شش میلیارد تومان کلاهبرداری صورت گرفته است؛ همچنین «مینا» با تنظیم حواله‌های جعلی فروش خودرو، اقدام به فروش چندین دستگاه حواله خودرو و کلاهبرداری از شهروندان کرده و هیچ خودرویی به مالباختگان تحویل نشده است. تاکنون 11 نفر از مالباختگان به این شیوه و شگرد شناسایی شده اند و در تحقیقات به عمل آمده متهمان بیان داشتند، چک‌های مسروقه را از شخصی به نام «فرزاد» تهیه و خریداری می کرده اند .

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه «فرزاد» که دارای چندین فقره سابقه کیفری جعل و تحصیل مال مسروقه بود، شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شد؛ در بازرسی از منزل وی تعداد زیادی دسته چک مسروقه به همراه دستگاه ماشین نویسی برای تایپ چک، دستگاه پرینتر، اسکنر و لب تاپ به همراه آلات و ادوات جعل و انواع مدارک هویتی اشخاص غیر کشف و ضبط شد؛ «فرزاد» در اظهاراتش اعتراف کرد که دو نفر از همدستانش که نقش بازوهای وی را داشتند، به نام‌های «سیامک» و «فیروز» با دریافت مبالغی به پاتوق‌های افراد خلافکار مراجعه و اقدام به خرید اسناد و مدارک مسروقه می‌کردند.

کاکاوندی افزود: با هماهنگی قضائی دیگر متهمان دستگیر و در بازرسی از منزل آنها تعداد زیادی ته چک و گوشی موبایل مسروقه، دستگاه ضبط صدا و میکروفن صدابرداری حرفه‌ای کشف شد؛ آنان نیز اعتراف کردند که اموال مسروقه را از شخصی بنام «اکبر» و شخصی به هویت «رضا» خریداری کرده اند ، مأموران بلافاصله برای دستگیری «اکبر» اقدام و در بازرسی از منزل وی تعدادی قابل توجهی اسناد و مدارک مسروقه که جاسازی شده بود، کشف شد.

وی گفت: «اکبر» نیز در تحقیقات انجام شده بیان داشت، هر برگ چک‌های مسروقه را از شخصی بنام «وثوق» به قیمت 30 هزار تومان خریداری کرده و به مبلغ 200 هزار تومان بفروش رسانده است، «وثوق» نیز دستگیر و از وی تعدادی چک و مدارک مسروقه و تعدادی گوشی کشف شد؛ متهم که دارای سوابق متعدد جعل و خرید و فروش چک‌های مسروقه بوده، در بازجویی اعتراف کرد اموال مسروقه را از شخصی بنام «غفور» که سارق بوده خریداری کرده است که مشخص شد «غفور» نیز به اتهام سرقت موتورسیکلت در زندان بسر می‌برد، با هماهنگی قضائی متهم از زندان احضار و در مواجهه حضوری با سایر متهمان، اتهامات خود را قبول داشته و اظهار داشت، در انجام این جرایم با اعضای باند مشارکت فعال داشته است.

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت گفت: با ادامه پیگیری‌های کارآگاهان، دو تن از دیگر متهمان پرونده در منطقه وحیدیه دستگیر و در منزل آنها شخصی دیگری به نام «اشکان» که در حال جعل چک بوده نیز دستگیر شد، متهمان در تحقیقات بیان داشتند منزل وی پاتوق افراد خلافکار برای مصرف مواد مخدر است و مدارک و اسناد مسروقه را در قبال مصرف مواد مخدر از افراد خلافکار دریافت کرده است، متهمان به ارتکاب بیش از 200 فقره سرقت لوازم و محتویات خودرو و فروش اموال مسروقه اعتراف کردند، در آخرین عملیات‌های انجام شده 18 نفر از متهمان سرقت لوازم خودرو که با تشکیل باند مجرمانه‌ای اقدام به جعل و خرید و فروش چک‌های مسروقه در سطحی وسیع کرده شناسایی و دستگیر شده و تحویل مرجع قضائی شدند.

از کشف سلاح جنگی در باشگاه ورزشی تا انهدام باند سرقت در پایتخت

دستگیری سوداگر مرگ و کشف 18 کیلوگرم تریاک در جنوب تهران

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند گفت: در پی ارجاع چندین فقره شکایت و گزارش مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از سوداگران مرگ پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از مأموران پایگاه ششم این پلیس رسیدگی به موضوع را به عهده گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام تحقیقات گسترده پلیسی دریافتند متهم به تازگی مقادیر قابل توجهی مواد مخدر را از مرزهای شرقی کشور وارد و اقدام به دپوی آن در مخفیگاهی در جنوب پایتخت کرده اند تا در فرصتی مناسب این مواد را در سطح گسترده توزیع نماید.

این مقام انتظامی اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت به آدرس مورد نظر در جنوب شرق تهران اعزام شده و با رصد شبانه روزی فعالیت مجرمانه وی در نهایت صبح روز گذشته در یک عملیات ضربتی و هوشمندانه ضمن رعایت موازین شرعی و قانونی و حفظ حقوق شهروندی وارد مخفیگاه متهم شده و موفق شدند ضمن دستگیری سوداگر مرگ در بازرسی از محل 18 کیلوگرم تریاک کشف کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ خاطرنشان کرد: متهم پس از دستگیری به مقر پلیس پایتخت منتقل و پس از انجام تحقیقات پایانی و باز جویی های تکمیلی برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سارق زورگیر در جنوب تهران دستگیر شد

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای گفت: به دنبال افزایش سرقت تلفن همراه شهروندان در محله افسریه توسط موتور سواری با پلاک مخدوش به روش زورگیری با سلاح سرد رسیدگی و دستگیری سارقان را تیمی از مأموران کلانتری 156 افسریه به عهده گرفتند.

وی با بیان اینکه مأموران گشت زنی‌های هدفمند را افزایش داده و موتورسیکلت مذکور با همان مشخصات را در حال تردد مشاهده کردند افزود: مأموران، سارقان را زیر نظر گرفته و مشاهده کردند که در یکی از کوچه‌های خلوت به سمت یکی از شهروندان رفته و با تهدید سلاح سرد اقدام به زورگیری کردند که بلافاصله وارد عمل شده که راکب موتور با مشاهده مأموران متواری و سرنشین دستگیر شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به اینکه در بررسی اولیه از متهم یک دستگاه تلفن همراه سرقتی و یک قبضه سلاح سرد کشف شد ادامه داد: متهم 30 ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت تلفن همراه به روش زورگیری با همدستی دیگر متهم متواری شده و 10 سرقت مشابه اعتراف کرد که مال باختگان شناسایی شدند.

موقوفه‌ای با اشاره به سوابق سرقت و تحمل حبس متهم در زندان، خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و دستگیری متهم متواری ادامه دارد.

از کشف سلاح جنگی در باشگاه ورزشی تا انهدام باند سرقت در پایتخت

دستگیری اراذل سابقه دار محله سلیمانیه

سرهنگ ارسلان قاسم زاده گفت: در پی اعلام عربده کشی و اخلال در نظم توسط یکی از اراذل سابقه دار در محله سلیمانیه، واحد عملیات کلانتری 121 سلیمانیه سریعاً به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه مأموران پس از حضور در محل مشاهده کردند یکی از اراذل و اوباش سابقه دار در محل در حالی که حالت عادی ندارد با در دست داشتن سلاح سرد در حال عربده کشی و اخلال در نظم است، افزود: پلیس سریعاً وارد عمل شده و با درایت با توجه به اینکه متهم به سمت مأموران نیز حمله ور شده بود متهم را دستگیر کردند.

معاون هماهنگ کننده پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: متهم که از اراذل و اوباش سابقه دار محله سلیمانیه بود، در تحقیقات اولیه به جرم خود و اخلال در نظم و امنیت شهروندان با توجه به نداشتن حالت عادی اعتراف کرد.

قاسم زاده با اشاره به اینکه امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و با مخلان نظم امنیت به جد برخورد می‌شود، خاطر نشان کرد: پرونده و متهم به مرجع قضائی ارجاع شد.

موبایل قاپ میدان آزادی حین سرقت دستگیر شد

سرهنگ محمدقاسم طرهانی گفت: واحد عملیات کلانتری 209 پایانه مسافربری غرب حین گشت زنی در میدان آزادی خیابان "جناح" به یک دستگاه موتورسیکلت دو ترک با پلاک مخدوش که در حال پرسه زنی و زاغ زنی شهروندان و عابران بودند مشکوک می‌شوند و متهمان را زیر نظر می‌گیرند.

وی با بیان اینکه سارقان به خودروی پارک شده در کنار خیابان نزدیک و سرنشین پیاده و اقدام به سرقت تلفن همراه راننده کرد، افزود: مأموران سریعاً وارد عمل شده و راکب موتورسیکلت متواری و سرنشین به صورت پیاده متواری، که در تعقیب و گریز دستگیر شد.

جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به اینکه در بررسی اولیه تلفن همراهی که لحظاتی قبل سرقت کرده بود و یک قبضه سلاح سرد کشف شد ادامه داد: متهم 25 ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت تلفن همراه به روش موبایل قاپی با همدستی دیگر متهم متواری شده و به 5 سرقت مشابه اعتراف کرد که مال باختگان شناسایی شدند.

از کشف سلاح جنگی در باشگاه ورزشی تا انهدام باند سرقت در پایتخت

موبایل قاپی به روش تعویض لباس

سرهنگ محمد قاسم طرهانی گفت: با توجه به افزایش موبایل قاپی در محله مولوی تهران عوامل تیم عملیاتی ضربت سرکلانتری هفتم برای پیشگیری از سرقت حین گشت زنی به یک دستگاه موتورسیکلت دو ترک با پلاک مخدوش مشکوک می‌شوند.

وی با بیان اینکه مأموران، متهمان را زیر نظر گرفتند، افزود: متهمان در یکی از خیابان‌های محله مولوی به یکی از شهروندان در حال تردد نزدیک شده و اقدام به سرقت تلفن همراه وی کردند که مأموران سریعاً وارد عمل شده و در یک عملیات منسجم پلیسی هر دو متهم دستگیر شدند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به اینکه در بررسی اولیه از متهمان یک دستگاه تلفن همراه سرقتی که لحظاتی قبل سرقت کرده بودند و یک قبضه سلاح سرد و تعدادی لباس کشف شد، تصریح کرد: متهمان در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت تلفن همراه به روش موبایل قاپی اعتراف و اظهار کردند با هر بار سرقت برای عدم شناسایی لباس خود را تعویض و سپس به سرقت می‌پرداختند که تا کنون 7 نفر از مالباختگان متهمان را شناسایی کرده اند .

طرهانی خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

کشف یک قبضه سلاح جنگی در یک باشگاه ورزشی غیر مجاز

سرهنگ نادر مرادی گفت: در اواخر هفته جاری اخباری در خصوص فعالیت غیرقانونی یک باشگاه ورزشی غیر مجاز در شهرک غرب تهران دریافت که موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد مالک واحد مسکونی مذکور بدون اخذ هیچگونه مجوز از نهادهای ذیربط و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام به راه اندازی و پذیرش مشتریان می‌نماید.

مرادی با اشاره به انجام هماهنگی‌های قضائی تصریح کرد: سرانجام در صبح روز بیستم فروردین ماه مأموران به آدرس اعلامی اعزام که در بازدید از این مکان یک قبضه سلاح جنگی به همراه 8 عدد فشنگ که به صورت ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف و مکان مذکور نیز بر اساس دستور قضائی پلمب شد.

معاونت نظارت بر اماکن عمومی پایتخت با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده اینگونه موارد موضوع را سریعاً از طریق سامانه 110 با پلیس در میان بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۶۷۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان