//
کدخبر: ۹۸۱۰۶ //

هشت متهم دیگر کودتای ترکیه به حبس ابد محکوم شدند

هشت نفر از متهمان اشغال استانداری استانبول در شب کودتای نافرجام 15 جولای 2016(25 تیرماه 1395) به حبس ابد محکوم شدند.

 هشت متهم دیگر کودتای ترکیه به حبس ابد محکوم شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس اعلام خبرگزاری آناتولی، در جریان اشغال ساختمان استانداری استانبول در شب کودتا 90 نفر از جمله 14 نظامی بلندپایه نقش داشتند که 12 نفر از آنها بازداشت شدند.

پرونده متهمان در شبعه جرائم سنگین منطقه بکیر کوی شهر استانبول مورد رسیدگی قرار گرفت و در جریان رسیدگی به جرائم آنها، وکلای 12 متهم بازداشت شده به همراه 14 مظنون این پرونده به دفاع از موکلان خود پرداختند.

دادگاه پس از استماع دفاع و اظهارات متهمان و وکلای آنها، حکم نهایی را صادر کرد که بر اساس حکم صادره، سرهنگ نظام الدین آیدین، رجب کاراچام، ارکان ترجان، خالد توران، عیسی تورهان، محمد اکربیچر، محمد امید و صادق افه به اتهام 'استفاده از زور و خشونت، تلاش برای از میان برداشتن نظم قانون اساسی و یا جایگزین کردن نظم جدید و نیز تلاش برای جلوگیری از اجرا نشدن قوانین موجود' به حبس ابد محکوم شدند.

همچنین این افراد به اتهام 'عضویت در یک سازمان تروریستی' و 'ارتکاب جرم به عنوان عضو یک سازمان تروریستی' در دادگاه مورد محاکمه قرار گرفتند و رای صادره علیه آنها در دیوان عالی ترکیه نیز به تایید رسید.

دادگاه رسیدگی کننده همچنین رمضان بیلگین و امره کیلیچ دو متهم دیگر این پرونده را تبرئه کرد.

به گزارش ایرنا، ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به گولن(فتو) و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.

مقامات دولت ترکیه، تعداد افراد مرتبط با گروه فتح الله گولن را نزدیک 170 هزار نفر اعلام کرده و مدعی هستند که این افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کودتای 15 جولای سال گذشته ترکیه نقش داشته اند.

در کودتای 15 جولای سال 2016 (25 تیرماه 1395) ترکیه که از شهر استانبول شروع شده و به اشغال برخی مراکز دولتی و رسانه ای از جمله استانداری استانبول منجر شد، 249 نفر کشته و 2 هزار و 193 نفر نیز زخمی شدند.

محاکمه عوامل کودتای نافرجام 15 جولای ترکیه در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۸۱۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان