//
کدخبر: ۹۶۵۹۳ //

مسئولان استرالیا علیه چین هشدار امنیتی جدید دادند

رئیس سازمان اطلاعات و امنیت استرالیا 'ای اس آی او' در اظهاراتی جدید علیه چین هشدار داد: جاسوسی و دخالت خارجی در استرالیا به سطح بی سابقه ای رسیده و می تواند منجر به آسیب فاجعه بار علیه منافع کانبرا شود.

 مسئولان استرالیا علیه چین هشدار امنیتی جدید دادند
به گزارش فرتاک نیوز،

از شبکه ای بی سی استرالیا، 'دانکن لوئیس' رئیس سازمان اطلاعات و امنیت استرالیا اگرچه نام کشور خاصی را در اظهاراتش مطرح نکرد، اما ناظران منطقه ای می گویند وی پیشتر هم در مورد افزایش سطح جاسوسی و دخالت در امور مختلف استرالیا توسط اتباع چینی هشدار داده بود.

وی در اظهاراتی در روز پنجشنبه گذشته در پارلمان استرالیا گفت که سطح فعالیت جاسوسی خارجی در این کشور از زمان جنگ سرد نیز بیشتر شده و به سطح بی سابقه ای رسیده است.

لوئیس گفت که بازیگران خارجی اطلاعات ممتاز و محرمانه در مورد اتحادهای استرالیا، شرکا و موقعیت دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی کشور را هدف اقدامات جاسوسی خود قرار داده اند.

به گفته وی کسب اطلاعات در مورد وضعیت انرژی ، منابع معدنی ، ابداعات و اختراعات ، سطح فناوری ها و منافع ملی کانبرا از دیگر اهداف بازیگران خارجی فعال در استرالیاست.

وی در جمع نمایندگان استرالیایی گفت:جاسوسی، دخالت، خرابکاری و فعالیت های داخلی مخرب می تواند آسیب فاجعه باری به منافع کشور بزند.

لوئیس افزود: این موضوع به طور بالقوه حاکمیت ، امنیت و رونق استرالیا را تضعیف می کند . واقعیت تلخ امروز این است که امروز بیشتر افسران اطلاعاتی خارجی هستند و فعالیت آنها به دلیل استفاده از روش های مختلف نسبت به دوران جنگ سرد افزایش یافته است.

لوئیس از اقدامات کانبرا برای تصویب اصلاحات قانونی در جهت تقویت و نوسازی قوانین در موضوع تحقیق و تعقیب مداخلات سیاسی خارجی حمایت کرد.

دولت استرالیا با تاثیر پذیری از ترس مداخلات چین در این کشورلایحه جدیدی را به پارلمان ارائه کرده که در صورت تصویب ، دست کانبرا برای مقابله با مداخلات خارجی ، باز می شود.

این اقدام دولت استرالیا پس از آن صورت گرفت که رسانه های این کشور به نقل از سازمان های امنیتی آمریکا گزارش دادند یک تاجر میلیاردر استرالیایی- چینی اهدا کننده رشوه به یکی از مقامات عالی سازمان ملل بوده است.

پکن رسما از این اقدام استرالیا انتقاد کرده و آن را اتهام زنی به منظور ایجاد فضای چینی هراسی در این کشور دانسته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۶۵۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان