//
کدخبر: ۹۴۶۷۹ //
رییس جمهوری سابق ترکیه:

انتقال سفارت آمریکا به قدس، راه را برای جنایات رژیم صهیونیستی باز کرد

عبدالله گل رییس جمهوری سابق ترکیه در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه فلسطین گفت: تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس راه جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها را باز کرد.

 انتقال سفارت آمریکا به قدس، راه را برای جنایات رژیم صهیونیستی باز کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

عبدالله گل در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: اقدام ترامپ در انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس به واقع روند مذاکرات صلح دولت فلسطینی ها و رژیم اشغالگر قدس را نابود کرد و در ادامه راه برای جنایات بیشتر رژیم صهیونیستی در نوار غزه باز شد.

وی تاکید کرد: تصمیم ترامپ مبنی بر تثبیت قدس به پایتختی رژیم غاصب صهیونیستی یک روسیاهی دیگری برای آمریکا در تاریخ ثبت کرد.

چهار روز پیش در اقدامی تحریک آمیز طی مراسمی با حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، جان سالیوان معاون وزیر خارجه، استیون منوچین وزیر خزانه داری و جرارد کوشنر مشاور رئیس جمهوری و چهار سناتور جمهوری خواه آمریکایی، سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی انتقال یافت.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیام تصویری به این مراسم که در سایه مخالفت جهانی برگزار شد، اعلام کرد که موقعیت کنونی قدس، مسجد الاقصی و اماکن مقدس حفظ خواهد شد.

همچنین همزمان با هفتادمین سالگرد روز نکبت، دهها هزار فلسطینی در تظاهرات 'میلیونی بازگشت' علیه انتقال سفارت آمریکا به قدس شرکت کردند که با یورش نظامیان رژیم صهیونیستی 62 نفر از آنها به شهادت رسیدند و بیش از سه هزار نفر از آنها نیز زخمی شدند.

مقامات دولت و مردم ترکیه از چهار روز پیش در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس و نیز جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، در واکنشی کم سابقه و همه جانبه، تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی فلسطین را محکوم کردند.

وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای کشتار فلسطینی ها توسط رژیم جنایتکار اسرائیل را محکوم کرده و سکوت جامعه جهانی در قبال این رخداد را شرم آور خواند.

در همین ارتباط نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی برای بررسی تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی فلسطین و اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و انتقال سفارت آمریکا به قدس از روز گذشته در شهر استانبول ترکیه آغاز شده است.

این نشست به دعوت رییس جمهوری، نخست وزیر و وزیر امور خارجه ترکیه و به میزبانی این کشور به مدت دو روز و در سه سطح کارشناسان ارشد، وزرای امور خارجه و سران کشورهای اسلامی در حال برگزاری است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۴۶۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان