//
کدخبر: ۹۴۶۷۸ //

رهبر حزب سعادت ترکیه: رژیم صهیونیستی فقط زبان زور را می فهمد

تمل کاراملا اوغلو رهبر حزب اسلامگرای سعادت ترکیه گفت: رژیم صهیونیستی فقط زبان زور و تحریم را می فهمد و به همین دلیل تنها محکوم کردن جنایات آنها چاره کار نیست.

 رهبر حزب سعادت ترکیه: رژیم صهیونیستی فقط زبان زور را می فهمد
به گزارش فرتاک نیوز،

کاراملا اوغلو در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس از سوی کشورهای جهان پذیرفته نشده است چرا که این اقدام منطقه را به آتش خواهد کشید.

وی بیان کرد: محکوم کردن رفتار رژیم صهیونیستی و اقداماتی شبیه آن نمی تواند موجب وحشت آنها و توقف جنایات علیه فلسطینی ها شود چرا که مقامات تل آویو فقط زبان زور و فشار را درک می کنند و به همین دلیل قاطعانه معتقدیم که تمامی کشورها و در راس آن جهان اسلام باید مقاومتی متفاوت از گذشته علیه رژیم صهیونیستی نشان دهند.

وی تاکید کرد: متاسفانه تاکنون کشورها فقط به محکوم کردن رژیم غاصب صهیونیستی اکتفا کرده اند اما امیدواریم کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که امروز جمعه به دعوت ترکیه در استانبول تشکیل جلسه داده اند، با تصمیمی قاطع علیه رژیم صهیونیستی تحریم هایی را وضع کنند.

نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی برای بررسی آخرین تحولات در فلسطین، محکومیت جنایات صهیونیست ها در نوار غزه و انتقال سفارت آمریکا به قدس امروز با حضور مقامات بیش از 40 کشور در استانبول در حال برگزاری است.

در این نشست 13 کشور در سطح رئیس جمهوری، 2 کشور در سطح معاون رئیس جمهوری، سه کشور در سطح معاون نخست وزیر، 12 کشور در سطح وزیر امور خارجه و همچنین دیپلمات هایی از 11 کشور شرکت می کنند.

سران کشورهای ایران، افغانستان، اردن، سودان، گینه، گینه بیسائو، قطر، کویت، موریتانی، بخش ترک نشین قبرس در این نشست حضور یافته اند.

این نشست به دعوت رییس جمهوری، نخست وزیر و وزیر امور خارجه ترکیه و به میزبانی این کشور به مدت دو روز و در سه سطح کارشناسان ارشد، وزرای امور خارجه و سران کشورهای اسلامی برگزار می شود.

دیروز نشست کارشناسان ارشد این اجلاس در هتل هیلتون استانبول برگزار شد و نمایندگان کشورهای اسلامی پیش نویس بیانیه نشست را برای جلسه وزرای امور خارجه و سران که قرار است امروز ظهر و عصر برگزار شود، تدوین کردند.

نشست وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی در هتل هیلتون استانبول برگزار شد و نشست سران سازمان همکاری اسلامی برای محکومیت جنایات اخیر صهیونیست ها در غزه و انتقال سفارت آمریکا به قدس نیز در محل سالن کنگره مرکزی استانبول در حال برگزاری است.

ترکیه به عنوان رئیس دوره ای سازمان همکاری اسلامی سران و وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی را به منظور بررسی وضعیت سرزمین های اشغالی فلسطین برای نشست فوق العاده این سازمان در استانبول دعوت کرده است.

چهار روز پیش در اقدامی تحریک آمیز طی مراسمی با حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، جان سالیوان معاون وزیر خارجه، استیون منوچین وزیر خزانه داری و جرارد کوشنر مشاور رئیس جمهوری و چهار سناتور جمهوری خواه آمریکایی، سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی انتقال یافت.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیام تصویری به این مراسم که در سایه مخالفت جهانی برگزار شد، اعلام کرد که موقعیت کنونی قدس، مسجد الاقصی و اماکن مقدس حفظ خواهد شد.

همچنین چهار روز پیش همزمان با هفتادمین سالگرد روز نکبت، دهها هزار فلسطینی در تظاهرات 'میلیونی بازگشت' علیه انتقال سفارت آمریکا به قدس شرکت کردند که با یورش نظامیان رژیم صهیونیستی 62 نفر از آنها به شهادت رسیدند و بیش از سه هزار نفر از آنها نیز زخمی شدند.

پارسال نیز در پی اعلام تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس، نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در استانبول برگزار شده و قدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطین اعلام و از همه کشورها خواسته شد که قدس شرقی را به عنوان پایتخت دولت فلسطین به رسمیت بشناسند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۴۶۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان