//
کدخبر: ۹۲۱۷۳ //

وزارت خارجه ترکیه خروج آمریکا از برجام را گامی ناامیدکننده خواند

وزارت امور خارجه ترکیه طی بیانیه ای تصمیم رییس جمهوری آمریکا برای خروج از برجام را گامی ناامیدکننده خواند.

 وزارت خارجه ترکیه خروج آمریکا از برجام را گامی ناامیدکننده خواند
به گزارش فرتاک نیوز،

وزارت خارجه ترکیه در واکنش به تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از توافق هسته ای با ایران طی بیانیه ای، این اقدام را 'گامی ناامید کننده' عنوان کرد.

همچنین امشب، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به تصمیم ترامپ برای خروج از برجام گفت که این تصمیم، موجب بی ثباتی در منطقه می شود.

کالین در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: 'خروج یک جانبه ایالات متحده آمریکا از توافق هسته ای با ایران، تصمیمی است که سبب درگیری های جدید خواهد شد.'

توافق ایران، روسیه، آمریکا، چین، انگلیس، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا که در سال 2015 به دست آمد، درباره برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران است که به نام برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) شناخته می شود.

با روی کار آمدن دونالد ترامپ و دولت جدید آمریکا، این تعهد از سوی واشنگتن اجرا نشده و در عمل با ایجاد جنگ روانی، منافع ایران را در این توافق به گروگان گرفته اند در حالی که ایران بر اساس 11 گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی به همه تعهدات خود به طور کامل پایبند بوده است.

دونالد ترامپ سه شنبه در سخنرانی در کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا از توافق هسته ای با ایران خارج می شود.

این اقدام با انتقاد گسترده کشورهای مختلف از جمله مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سران انگلیس، فرانسه و آلمان روبرو شد و اعلام کردند که به برجام پایبند می مانند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۲۱۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان