//
کدخبر: ۹۲۱۷۲ //
در واکنش به خروج آمریکا از برجام؛

عطوان: متحدان عرب ترامپ، بهای سنگینی خواهند پرداخت کرد

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته مسایل عرب در واکنش به خروج آمریکا از توافق هسته ای(برجام)، نوشت: کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس که دور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا جمع شده اند، هزینه سنگینی در یک جنگ جدید به لحاظ جانی و مالی پرداخت خواهند کرد.

 عطوان: متحدان عرب ترامپ، بهای سنگینی خواهند پرداخت کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

وی سه شنبه شب در تحلیل خود در روزنامه رای الیوم، خروج دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از توافق هسته ای را به مثابه اعلام جنگ ضد ایران همانند طرحی که در عراق، لیبی و گرانادا به بهانه سلاح کشتار جمعی در این کشورها پیاده شد، دانست.

وی افزود: اتحادیه اروپا این اقدام تحریک آمریکا را رد و آلمان، فرانسه و انگلیس پایبندی خود به این توافق اعلام کردند که در واقع دادن چک اعتباری به ایران بود که موضع آن را تحکیم و اعلام جنگ آمریکا را که می تواند عواقب فاجعه باری برای منطقه و جهان داشته باشد را محکوم کرد.

این تحلیلگر معتقد است که ترامپ تنها آنچه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی می خواهد را عملی و به دولتی برای تحقق بخشیدن به اهداف این رژیم برای تجاوز به ایران تبدیل شده و گردآمدن برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به دور آن برای غرق کردن منطقه یکبار دیگر در دریای خون و بیرون کشیدن مابقی آنچه در خزانه های آنها مانده برای پرداخت هزینه های جنگ های آمریکا است.

وی افزود: ترامپ صدای شرکای اروپایی خود برای باقی ماندن در توافق هسته ای را نشنید چرا که او تنها صدای نتانیاهو، جرد کوشنر دامادش و دیوید فریدمان سفیرش در تل آویو و همقطاران افراط گرا و نژادپرست خود جان بولتون مشاور امنیت ملی و مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور را که با اسلام و مسلمانان ضدیت دارند، می شنود .

عطوان می افزاید: آمریکا و متحدان عربش بر طبل جنگ می کوبند اما عرب ها و مسلمانان قربانیان این جنگی خواهند بود که هزینه های آن را نیز خود تامین می کنند، اما اهداف آنها برآورده نخواهد شد و زیان کنندگان اصلی خود انها خواهند بود.

وی همچنین ادامه داد که اسرائیل از این جنگ جان سالم به در نمی برد بلکه سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان بهترین توصیه را به یهودیان سرزمین های اشغالی کرد که برای نجات خود از آن فرار کنند چرا که زمانی که آتش جنگ شعله ور شد پناهگاه ها و زرادخانه هایشان انها را نجات نخواهد داد.

عطوان نوشت: ایران خطری که امنیت منطقه و ثبات آن را تهدید میکرد نبود بلکه اسرائیل که سرزمین فلسطین را اشغال کرده و روزانه به کشتار مردم آن می پردازد و آمریکا که از طرح های نابودگر آن حمایت می کند خطر محسوب می شوند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۲۱۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان