//
کدخبر: ۹۱۶۷۴ //

اعلام آمادگی نامزد پیشنهادی ریاست سیا برای کناره‌گیری

نامزد تصدی ریاست آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفته است که اگر مقام‌های کاخ سفید نگران این هستند که نقش وی در بازجویی مظنونان تروریستی باعث برهم خوردن روند تاییدش برای این سمت می‌شود، از کاندیدایی این پست کناره‌گیری می‌کند.

اعلام آمادگی نامزد پیشنهادی ریاست سیا برای کناره‌گیری
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، این پیشنهاد خانم جینا هاسپل که از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای سمت ریاست سیا نامزد شده روز جمعه در دیدارش با مقام‌های کاخ سفید مطرح شد.

هاسپل به سارا هاکبی، سخنگوی کاخ سفید و سایر مقام‌های دولت ترامپ گفت که بیشتر نگران لطمه احتمالی به سیا بابت عدم تایید شدنش به عنوان رئیس این آژانس است تا اینکه نگران اعتبارش باشد. سیا تلاش کرده تا میراث سیاست‌های بازجویی خود را رها کند.

این درحالی است که خانم هاسپل گفته است قانع شده تا از کاندیداتوری‌اش دست نکشد و انتظار می‌رود روز چهارشنبه در جلسه استماع کمیته اطلاعات سنا حاضر شود. یکشنبه بعدازظهر نیز خانم هاسپل برای حضور در جلسه استماع مقام‌های دولتی آماده شد.

علت اصلی این پیشنهاد از سوی خانم هاسپل مناقشه‌های به وجود آمده درباره نقش وی در برنامه بازجویی‌های خشن از مظنونان تروریستی پس از حملات 11 سپتامبر 2001 در آمریکا بوده است.

ماهیت نقش این زن در برنامه سیا مشخص نیست.

علت نامزد شدن خانم هاسپل برای تصدی پست ریاست سیا، کناره‌گیری مایک پامپئو از ریاست سیا و انتخاب او برای سمت وزارت خارجه آمریکا بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۱۶۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان