//
کدخبر: ۹۱۲۱۳ //

جزییات طرح ۷۱۷ میلیارد دلاری سیاست دفاعی آمریکا منتشر شد

رویترز نوشت: قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا جزییات طرح سیاست دفاعی 717 میلیارد دلاری این کشور برای سال مالی 2019-2018 را منتشر کردند که این طرح شامل تلاش هایی برای رقابت با روسیه و چین و اقدام برای توقف موقت فروش سلاح به ترکیه است.

 جزییات طرح 717 میلیارد دلاری سیاست دفاعی آمریکا منتشر شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 قرار است اعضای کمیته خدمات نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا هفته آینده درباره قانون اختیارات دفاع ملی (NDAA) گفت و گو کنند. این قانون، ضمن صدور مجوز سطح هزینه دفاعی، سیاست های نظارت بر نحوه استفاده از بودجه آن را تعیین می کند.

NDAA ابزاری برای مجموعه ای از اقدامات سیاسی و تصمیم گیری ها درباره مسائل مختلفی، از سطح دستمزدهای نظامی گرفته تا منافع حاصل از مدرنیزه کردن، خرید یا منع خرید کشتی یا هواپیما را فراهم می کند.

کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا طرح سیاست دفاعی جدید آمریکا را تا هفته آینده منتشر نخواهند کرد اما جمهوریخواهانی که کنترل این کمیته را در اختیار دارند و اقلیت دمکرات ها، هر یک جزییاتی از این طرح را منتشر کرده اند.

'طرح پیشنهادی NDAA برای سال مالی 2019 میلادی درباره روسیه، شامل پیش بینی اعمال تحریم های جدید علیه صنعت تسلیحاتی روسیه در واکنش به موارد نقض معاهده، منع همکاری نظامی و اختصاص بودجه بیشتر به جنگ سایبری است.'

این طرح با این حال شامل مقرراتی است که به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اجازه می دهد به برخی تحریم های روسیه به موجب قانون مصوب کنگره پایان دهد. این تحریم ها با حمایت جمهوری خواهان حامی ترامپ و با وجود مخالفت های رئیس جمهوری آمریکا تابستان گذشته به اتفاق آرا تصویب شد.

طرح پیشنهادی NDAA در رابطه با چین، شامل ارتقای قابلیت دفاعی تایوان و جلوگیری از استفاده هر سازمان آمریکایی از فناوری به اصطلاح «پرمخاطره» شرکت فناوری هواووی و ZTE (شرکت های چندملیتی چین) است که بر اساس بیانیه کمیته مذکور «مرتبط با دستگاه های اطلاعاتی حزب کمونیست چین» توصیف شده اند.

در طرح سیاست دفاعی آمریکا همچنین از وزارت دفاع این کشور خواسته شده درباره روابط بین آمریکا و ترکیه به کنگره گزارش دهد. بر همین اساس فروش تجهیزات دفاعی مهم به ترکیه ممکن است تا زمان تکمیل این گزارش متوقف شود.

رویترز نوشت: با وجودی که ترکیه متحد آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است، روابط آنکارا و واشنگتن به تازگی به وخامت گراییده است. ترکیه از جنگ آمریکا با داعش حمایت کرده اما نگرانی این کشور از حمایت واشنگتن از جنگجویان کُرد در سوریه افزایش یافته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۱۲۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان