//
کدخبر: ۹۱۰۳۱ //

عضو آزاد شده «حزب حکمتیار» قاتل مسافران شیعه در مرکز افغانستان است

عضو شورای ولایتی «غور» در مرکز افغانستان فاش کرد، قاتل مسافرانی که اخیرا در این ولایت کشته شدند یکی از اعضای «حزب اسلامی» حکمتیار است.

 عضو آزاد شده «حزب حکمتیار» قاتل مسافران شیعه در مرکز افغانستان است
به گزارش فرتاک نیوز،

 «محمد مهدوی» عضو شورای ولایتی «غور» اظهارداشت: مسافرانی که اخیرا در این ولایت کشته شدند، قاتل آن‌ها از اعضای حزب اسلامی است که چندی پیش از زندان آزاد شد.

وی به «رادیو آزادی» گفت: شخصی که دو هفته پیش چهار مسافر را در مسیر هرات-غور تیرباران کرد «فقیر احمد» نام دارد که دو سال پیش به جرم زخمی کردن یکی از اعضای ارشد وزارت دادگستری افغانستان به 18 سال زندان محکوم شده بود.

مهدوی افزود: قاتل مسافرانی که از ولایت عمدتا شیعه نشین «دایکندی» بودند، با وجود تمام نکردن دوره محکومیتش حدود دو ماه پیش با ضمانت حزب اسلامی از زندان آزاد شده بود.

«خدایار واقف» مسئول جامعه مدنی ولایت غور نیز خواستار محاکمه شدن جنایتکاران توسط نهادهای قضایی شد و بر عدم مداخله احزاب و گروه‌ها در محاکمه چنین افرادی نیز تاکید کرد.

این نخستین باری نیست که اعضای حزب اسلامی حکمتیار دست به کشتار غیرنظامیان می‌زنند و پیش از این نیز فرماندهان حزب اسلامی در شمال افغانستان در سایه سکوت حکومت وحدت ملی دست به کشتار غیرنظامیان زدند.

مرداد ماه سال گذشته بود که «بشیر قانت» از فرماندهان مشهور حزب اسلامی در شهرستان «چاه آب» ولایت «تخار» 30 غیرنظامی را کشته و 11 نفر دیگر را نیز زخمی کرد.

پس از کشتار غیرنظامیان توسط فرمانده حزب اسلامی، دولت افغانستان واکنشی به آن نشان نداد و به گفته «محمد افضل شامل» نماینده ولایت تخار در پارلمان افغانستان ضمن چشم‌پوشی در برابر این جنایت برای نجات مردم نیز هیچ اقدامی نکرد.

آزادی زندانیان حزب اسلامی توسط دولت افغانستان اعتراضات بسیاری از مردم و چهره‌های سیاسی افغانستان را به دنبال داشته است.

«احمد ضیا مسعود» نماینده سابق رئیس جمهور افغانستان در امور حکومتداری خوب آزادی زندانیان حزب اسلامی را  «آزاد کردن قاتلان مردم افغانستان» خواند و این اقدام دولت را یک «خیانت بزرگ ملی، تشویق تروریسم و کشتار مردم» توسط اعضای حزب اسلامی دانست.

از سوی دیگر نیز «امرالله صالح» رئیس سابق امنیت ملی افغانستان ضمن غیرشفاف خواندن روند آزادی زندانیان حزب اسلامی تصریح کرده بود حکمتیار برای آزادی زندانیان داعش در این کشور تلاش می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۱۰۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان