//
کدخبر: ۸۸۹۰۲ //
مشاور امنیت ملی رییس جمهوری افغانستان:

روابط دوستانه ایران و افغانستان علیه هیچ کشوری نیست

مشاور امنیت ملی رییس جمهوری افغانستان در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: روابط دوستانه و رو به توسعه ایران و افغانستان علیه هیچ کشوری نیست

روابط دوستانه ایران و افغانستان علیه هیچ کشوری نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

دریابان «علی شمخانی»، دبیر شورای عالی امنیت ملی، در دیدار با مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری افغانستان در حاشیه برگزاری نهمین اجلاس مقامات عالی امنیتی کشورهای پنج قاره جهان در سوچی با ابراز تاسف نسبت به اقدامات تروریستی اخیر در افغانستان که به کشته شدن جمعی از مردم بیگناه این کشور منجر شد، بر ضرورت تسریع در فعالیت کمیته های پنج‌گانه همکاری های مشترک برای دستیابی به نتایج عملی که تامین کننده ثبات و امنیت در منطقه است تاکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران اظهار کرد: همکاری مشترک اطلاعاتی و امنیتی ایران، افغانستان، پاکستان، چین و روسیه می تواند از طریق تجمیع و تبادل ظرفیت های پنج کشور، زمینه های توقف برنامه های بی ثبات کننده برخی کشورهای غربی و همپیمان های منطقه ای آنها را فراهم کند.

«حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی رییس جمهوری افغانستان نیز در جریان این ملاقات، سخنرانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در نهمین اجلاس امنیتی روسیه را مهم، قابل توجه و واقع بینانه دانست.

وی با بیان اینکه روابط دوستانه و رو به توسعه ایران و افغانستان علیه هیچ کشوری نیست و از رویکردهای سیاسی کشورهای دیگر نیز تاثیر نمی گیرد، به دستگیری تعداد زیادی از اتباع بیگانه عضو داعش از سوی دستگاه های امنیتی این کشور که اخیرا به صورت غیرقانونی وارد افغانستان شده اند، اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: این مساله گویای برنامه ای خطرناکی است که از تلاش برای استفاده از جغرافیای افغانستان به منظور سازماندهی جدید گروه های تروریستی خبر می دهد و کشورهای منطقه باید باحساسیت بیش از پیش با آن مقابله کنند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۸۹۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان