//
کدخبر: ۹۰۴۵۰ //

واشنگتن انتظار "اقدام بیشتر" شرکایش را برای نابودی داعش در شمال و شرق سوریه دارد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که در راستای اتخاذ اقدامات بیشتر از سوی هم‌پیمانانش در جنگ علیه داعش در شمال و شرق سوریه تلاش می‌کند.

واشنگتن انتظار "اقدام بیشتر" شرکایش را برای نابودی داعش در شمال و شرق سوریه دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از روزنامه الحیاة، همزمان با آغاز مرحله آخر عملیات "طوفان جزیره" علیه داعش در شرق فرات، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور با ترکیه، اسرائیل، اردن، عراق و لبنان برای تأمین امنیت مرزهایش از وجود داعش و اتخاذ اقدامات بیشتری از سوی شرکا و هم‌پیمانانش در منطقه تلاش می‌کند.

نیروهای "سوریه دموکراتیک" روز سه‌شنبه مرحله نهایی جنگ با داعش و تأمین امنیت مرزها با عراق را با حمایت ائتلاف آمریکا آغاز کردند.

شورای نظامی منبج اعلام کرد که ائتلاف آمریکا پایگاه جدیدی را در شمال این شهر ایجاد کرده است.

ریاض درار، رئیس مشترک شورای سوریه دموکراتیک گفت که این شورا مانعی در استقرار نیروهای عربی در مناطق تحت سیطره نیروهای سوریه دموکراتیک در شمال و شرق سوریه نمی‌بیند.

حورو کینو، سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک نیز ابراز امیدواری کرد که برخوردهایی میان این نیروها و نیروهای دولتی سوریه در جریان عملیات علیه داعش پیش نیاید.

وی گفت که تماس‌هایی میان روس‌ها و آمریکایی‌ها برای ممانعت از ایجاد این برخوردها وجود دارد.

کینو تأکید کرد که هدف این عملیات ریشه‌کن کردن داعش از مناطق مرزی با عراق در جبهه جنوب حسکه تا شمال دیرالزور و برخی روستاهای کرانه شمالی رود فرات در نزدیکی البوکمال در جنوب دیرالزور است.

وی گفت که این عملیات با هماهنگی آمریکا و مشارکت نیروهای زمینی و هوایی و حمایت توپخانه‌ای انجام می‌شود.

پیش از این احمد ابوخوله، رهبر شورای نظامی دیرالزور از وجود اتاق عملیات مشترک با نیروهای عراقی خبر داد و گفته بود که نیروهای ائتلاف و نیروهای فرانسوی اخیرا تجهیزات زیادی را جمع‌آوری کرده‌اند و در مرحله آخر عملیات به کردها کمک می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۰۴۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان