//
کدخبر: ۸۹۴۷۰ //

اعزام هواپیمای نظامی استرالیا برای نظارت بر کشتی‌های کره شمالی

استرالیا قصد دارد یک فروند هواپیمای نظامی گشتی خود را برای نظارت بر کشتی‌های کره شمالی اعزام کند.

 اعزام هواپیمای نظامی استرالیا برای نظارت بر کشتی‌های کره شمالی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، ماریس پاینه وزیر دفاع استرالیا امروز شنبه در سخنانی گفت: استرالیا یک فروند هواپیمای نظامی گشتی خود را برای نظارت بر کشتی های کره شمالی که مظنون به جابجا کردن کالاهای ممنوع شده در تحریم های سازمان ملل، اعزام خواهد کرد.

اظهارات وزیر دفاع استرالیا یک روز پس از دیدار رهبران دو کره و قول آنها برای همکاری در زمینه خلع سلاح کامل شبه جزیره کره بوده است.

با این حال دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا که قرار است با رهبر کره شمالی دیدار کند، گفته است که واشنگتن همچنان فشارها بر پیونگ یانگ را از طریق تحریم ها حفظ خواهد کرد تا این کشور برنامه های هسته ای و موشکی را متوقف کند.

استرالیا به عنوان متحد آمریکا قول داده است تا فشارهای اقتصادی و سیاسی بر کره شمالی را حفظ کند.

وزیر دفاع استرالیا تاکید کرد: استرالیا یک فروند هواپیمای نظامی گشت دریایی خود را به ژاپن اعزام خواهد کرد تا در اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در منطقه مشارکت نماید. استقرار این هواپیما از تلاش بین المللی برای مقابله با تجارت غیرقانونی کره شمالی و شبکه های مرتبط با آن حمایت خواهد کرد.

مقام های ارشد آمریکایی در ماه فوریه اعلام کردند که دولت ترامپ و متحدان آسیایی اش در حال آماده کردن مقدمات لازم برای گسترش بازرسی ها از کشتی های مظنون به نقض تحریم های کره شمالی هستند.

ملکلم ترنبال نخست وزیر و جولیه بیشاپ وزیر خارجه استرالیا نیز تاکید کرده اند که فشارها علیه کره شمالی باید حفظ گردد تا مطمئن شویم شبه جزیره کره خلع سلاح می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۹۴۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان