//
کدخبر: ۸۸۰۵۱ //
با اعلام تعلیق برنامه اتمی و موشکی پیونگ‌یانگ؛

ژاپن: زمان مناسبی برای کاهش فشارها بر کره‌شمالی نیست

با وجود آنکه کره جنوبی از تعلیق آزمایش‌های اتمی و موشکی کره شمالی استقبال کرده، اما ژاپن که از حامیان اصلی فشار حداکثری واشنگتن بر پیونگ‌یانگ است،به شکلی محتاطانه واکنش نشان و هشدار داده که فعلا زمان مناسبی برای کاهش فشارها بر کره شمالی نیست.

ژاپن: زمان مناسبی برای کاهش فشارها بر کره‌شمالی نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، ژاپن، کره جنوبی و آمریکا به دنبال خلع سلاح کامل شبه‌جزیره کره هستند و این بدان معناست که نه تنها کره شمالی باید آزمایش‌های اتمی خود را کنار بگذارد بلکه آمریکا هم باید بمب‌افکن‌های استراتژیک و ناوهای هواپیمابر خود را از منطقه دور کند.

در پی مذاکرات سازنده چند ماهه اخیر با سئول، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد که هرگونه آزمایش موشک بالستیک بین قاره‌ای و اتمی در آینده را متوقف می‌کند و اعلام کرد که برنامه بازدارندگی استراتژیک کره شمالی به هدفش رسیده است.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: تصمیم پیونگ‌یانگ یک پیشرفت معنادار برای خلع سلاح شبه‌جزیره کره است که جهان در آرزویش است. این مساله به ایجاد یک شرایط بسیار مثبت برای موفقیت نشست‌های قریب‌الوقوع میان دو کره و همچنین پیونگ‌یانگ با واشنگتن منجر می‌شود.

با این حال، ژاپن تا حدی محتاطانه این تحولات را ارزیابی می‌کند به طوری که شینزو آبه، نخست وزیر این کشور گفته است:‌ این تصمیم کره شمالی اقدامی رو به جلو محسوب می‌شود که من از آن استقبال می‌کنم. اما من به دنبال یک خلع سلاح بی‌بازگشت و معتبر سلاح کشتار جمعی، موشک و زرادخانه اتمی هستم. من از نزدیک این تحولات را پیگیری می‌کنم.

ایتسونوری اونودرا، وزیر دفاع ژاپن نیز در اظهاراتش تردید داشت و گفت: ما بابت این مساله نمی‌توانیم رضایت داشته باشیم. کیم جونگ اون اشاره‌ای به دست کشیدن از آزمایش‌های موشکی میان برد بالستیک و کوتاه برد نکرده است.

وی هشدار داد: اکنون زمان مناسبی برای کاهش فشارها بر کره شمالی نیست.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از این اخبار استقبال کرده و آن را پیشرفتی بزرگ خواند و در توئیترش اعلام کرد که به دنبال برگزاری نشست قریب‌الوقوع با رهبر کره شمالی است که قرار است پس از نشست دو کره در تاریخ ۲۷ آوریل سال جاری میلادی صورت گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۸۰۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان