//
کدخبر: ۷۰۲۲۲ //

ادعای رسانه کره شمالی مبنی بر تشنج روانی ترامپ

رسانه دولتی کره شمالی اعلام کرد: بلوف ترامپ درباره کره شمالی فقط یک «تشنج روانی» است که به دنبال ترس از قدرت جوچه رخ داده و مشابه واق واق کردن سگ هنگام ترس است.

 ادعای رسانه کره شمالی مبنی بر تشنج روانی ترامپ
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه دولتی کره شمالی در واکنش به رجزخوانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که گفته بود دکمه هسته ای آمریکا بزرگتر و قوی تر از دکمه هسته ای کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی است، امروز سه شنبه  نوشت: رئیس جمهور آمریکا دچار «تشنج روانی» شده است.

 

روزنامه دولتی «رودونگ سینمون» (Rodong Sinmun) چاپ کره شمالی که از حامیان حزب حاکم کارگر در این کشور است با انتشار مقاله ای به توئیت روز 3 ژانویه ترامپ واکنش نشان داد و نوشت:  به تازگی، ترامپ که همچنان دغدغه اجرای سیاست های خصمانه علیه جمهوری خلق کره را دارد با انتشار توئیتی بزرگی و قدرت دکمه هسته ای آمریکا را به رخ ما کشیده است.  بلوف ترامپ درباره کره شمالی فقط یک «تشنج روانی» است که به دنبال ترس از قدرت جوچه رخ داده و مشابه واق واق کردن سگ هنگام ترس است.

 

این روزنامه در ادامه نوشت: تشنج ترامپ در سال جدید میلادی نشان دهنده ذهن ناامید یک بازنده است که پیشرفت های ارتش و ملت جمهوری خلق کره را فراموش کرده است. او در توئیت خود نشان داد از صلح دفاع می کند ولی خواستار جنگ هسته ای نیز هست.

 

رهبر کره شمالی در سخنرانی تلویزیونی خود به مناسبت آغاز سال نوی میلادی گفت: «سراسر خاک آمریکا در تیررس تسلیحات هسته‌ای کره شمالی است و دکمه حمله هسته‌ای همیشه روی میز من است. این یک واقعیت است نه یک تهدید.»

 

رئیس جمهور آمریکا نیز در یک پیام توییتری با ادبیات توهین‌آمیز همیشگی خود خطاب به اظهارات رهبر کره شمالی نوشت: «کیم جونگ‌اون رهبر کره شمالی اخیر گفته است که دکمه حمله هسته‌ای همیشه روی میز او قرار دارد. یک نفر در داخل کشور قحطی‌زده و گرسنه کره شمالی به او بگوید که من هم روی میزم یک دکمه هسته‌ای دارم که هم بزرگتر و قوی‌تر از دکمه اوست و هم خیلی خوب عمل می‌کند!»

 

امرز سه شنبه قرار است مقاماتی بلندپایه از ۲۰ کشور در ونکوور گردهم ‌آیند. این نشست یک روزه با هدف افزایش فشار‌های دیپلماتیک و اقتصادی بر کره شمالی و به منظور وادار کردن این کشور به کنار گذاشتن برنامه‌های هسته‌ای خود، برگزار می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۰۲۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان