//
کدخبر: ۸۹۰۵۶ //

قطر و عراق برای تامین امنیت هوایی همکاری می کنند

شرکت هواپیمایی کشوری قطر روز پنجشنبه اعلام کرد که با عراق برای تامین مشترک سلامت و امنیت هواپیماهای غیر نظامی به توافق رسیده است.

 قطر و عراق برای تامین امنیت هوایی همکاری می کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس توافق یاد شده دو کشور همچنین در زمینه تبادل اطلاعات، کارشناس و اعزام هیات های دو جانبه به توافق رسیدند.

بر اساس اعلام شرکت هواپیمایی کشوری قطر، این توافق در سفر اخیر «کاظم فنجان الحمامی» وزیر حمل و نقل عراق به دوحه امضا شده است .

قطر و عراق دوشنبه گذشته نیز نخستین خط دریایی مستقیم ویژه حمل کالا بین بندر حمد قطر و ام قصر عراق را افتتاح کردند.

قرار است در چارچوب این توافق اولین کشتی قطری اول ماه می (11 اردیبهشت) راهی بندر 'ام قصر' عراق شود.

پس از آنکه کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود را با این کشور قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را بستند، بخشی از کالاهای موردنیاز قطر از سوی ترکیه و از طریق عراق به این کشور وارد می شود.

دولت حیدر العبادی نخست وزیر عراق در یک سال اخیر توجه ویژه ای نسبت به توسعه روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس نشان داده است.

قطر و عراق 23 اسفندگذشته هم توافقنامه همکاری های امنیتی امضا کردند.این توافق نامه همکاری در زمینه های مبارزه با تروریسم و تامین مالی آن، تقلب ، جرایم سازمان یافته ، مبارزه با موادمخدر، قاچاق، پولشویی و تامین امنیت بنادر و فرودگاه ها را شامل می شود.

«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر هفتم اسفندماه سال قبل در دیدار «سلیم الجبوری» رییس پارلمان عراق با وی گفت که دوحه از یکپارچگی، امنیت و ثبات عراق حمایت می کند.

قطر در نشست بازسازی عراق که 25 بهمن در کویت برگزار شد، یک بسته یک میلیارد دلاری به صورت قرض و سرمایه گذاری برای طرح های زیربنایی و بازسازی به این کشور اختصاص داد.

البته قطر مشخص نکرد چه بخشی از این مبلغ به عنوان قرض و چه بخشی به صورت سرمایه گذاری ارایه می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۹۰۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان