//
کدخبر: ۸۸۹۸۴ //

ماکرون: از حضور آمریکا در شمال سوریه حمایت می‌کنیم

رئیس جمهوری فرانسه متعهد شد تا مشارکت نظامی کشورش در سوریه را افزایش دهد و از حضور آمریکا در شمال سوریه حمایت کند.

ماکرون: از حضور آمریکا در شمال سوریه حمایت می‌کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در جریان سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه جورج واشنگتن در پایتخت این کشور گفت: ما به طور کامل متعهد شده‌ایم و به تعهد خودمان در چارچوب ائتلاف بین‌المللی ضد داعش ادامه داده و آن را افزایش می‌دهیم. من متعهد می‌شوم تا با آمریکایی‌ها برای تامین حمایت از حضور آمریکا در شمال سوریه و به ویژه شرق رود فرات همکاری کنم.

وی افزود: فرانسه در خارج کردن نیروها از سوریه پس از شکست داعش، از آمریکا پیروی می‌کند.

ماکرون در جریان این سخنرانی در ایالت واشنگتن تاکید کرد: تمرکز اصلی فرانسه،‌ جنگ علیه گروه تروریستی داعش بوده است. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده به محض آنکه جنگ علیه داعش تکمیل شود،‌ مشارکت نیروهای آمریکایی در این کشور را متوقف خواهد کرد. ما نیز در موضع مشابه قرار داریم. هدف اصلی ما،‌ این است که جنگ علیه داعش به طور کامل انجام شود.

ماکرون همچنین گفت: گروه کوچکی از کشورها، باید بین دو روند صلح موازی در سوریه میانجیگری کنند تا این روندها را با شرایط موجود در سوریه هماهنگ سازند.

وی افزود: ما می‌خواهیم این گروه کوچک از کشورها، پلی میان روند ژنو و روند آستانه ایجاد کنند تا مذاکراتی شامل تمامی متحدان دولت دمشق را برگزار کنند و راهی با روسیه و ترکیه بگشایند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۸۹۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان