//
کدخبر: ۸۸۸۱۴ //

اولین معامله مهم فروش تسلیحات ژاپن /سامورایی باز می گردد

ژاپن در تلاش برای دستیابی به اولین معامله مهم فروش تسلیحات این کشور از زمان جنگ جهانی دوم، پیشنهاد فروش هواپیمای شکارچی زیردریایی‌ مدل P-1 خود برای یک پروژه مشترک آلمان و فرانسه به منظور توسعه هواپیماهای گشت و تجسس دریایی را داده است.

 اولین معامله مهم فروش تسلیحات ژاپن /سامورایی باز می گردد
به گزارش فرتاک نیوز،

  مذاکرات میان این سه دولت سال گذشته میلادی آغاز شد. بنا به اعلام دو منبع، مقام‌های ژاپنی همچنین از شرکت سازنده هواپیماهای P-1 به نام شرکت صنایع سنگین کاوازاکی درخواست کردند تا در زمینه امکان شراکت با شرکت هوانوردی فرانسوی داسو و همچنین شرکت فرانسوی تالس اس.ای مذاکره کند.

یک منابع مطلع درباره این پروژه اروپایی گفت: اگر آنها تلاش کنند این پروژه را از صفر شروع کنند هزینه خیلی زیادی بر جای خواهد گذاشت و بازار بالقوه آنها حتی اگر هم کشورهای اروپایی دیگر نظیر اسپانیا آن را بخرند، کوچک است.

با این حال هواپیمای P-1 ژاپن با رقبای قدرتمندی در این زمینه روبرو است.

از سوی دیگر شرکت ایرباس نیز گفته که در حال بررسی درخواست‌های نظامی برای جت مسافربری A320 خود از جمله یک نسخه اختصاصی این هواپیما برای گشت زنی دریایی است. دو منبع دفاعی اروپایی گفتند، شرکت هواپیماسازی داسو فرانسه نیز اعلام آمادگی کرده تا هواپیمای جت تجاری فالکون 8x خود را برای چنین ماموریت‌هایی تطبیق دهد.

شرکت قدرتمند بوئینگ هم احتمالا می خواهد هواپیمای P-8A پوسایدون خود را برای این پروژه پیشنهاد دهد.

یک سخنگوی شرکت صنایع سنگین کاوازاکی ژاپن گفت: ما هواپیمای P-1 را با حمایت وزارت دفاع ژاپن به کشورهای دیگر معرفی کرده‌ایم. با این حال ما هنوز نتوانسته‌ایم به صورت موردی وارد مذاکره شویم.

آلمان به دنبال تعویض ناوگان فرسوده هواپیماهای تجسس دریایی خود در پاسخ به افزایش بی سابقه گشت زنی‌های زیردریایی روسیه در نزدیکی اروپا است.

بر اساس اعلام منابع آلمانی، قرار است وزرای دفاع آلمان و فرانسه در روزهای آتی در جریان نمایشگاه هوایی برلین سندی را امضا کرده و توافق کنند که به طور مشترک به بررسی توسعه یک هواپیمای تجسس دریایی جدید بپردازند.

سخنگوی وزارت دفاع آلمان در واکنش به این گزارش تنها به گفتن این جمله بسنده کرد: آلمان و فرانسه در حال بررسی گزینه‌های مختلف به منظور توسعه همکاری‌های خوب موجود میان ارتش‌های دو کشور هستند.

این در حالی است که گفته شده این دو کشور همزمان چند پروژه توسعه و تامین مشترک دیگر از جمله در مورد ساخت یک جنگنده و همچنین یک پهپاد نظامی جدید را در دست بررسی دارند.

ناو

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۸۸۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان