//
کدخبر: ۸۷۷۱۸ //

آمریکا در تلاش برای تشکیل حکومتی مستقل در جنوب سوریه به پایتختی درعا

یک دیپلمات عالیرتبه نظامی روس گفت، شورشیان سوریه برای انجام عملیات نظامی هماهنگ و گسترده‌ای تحت نظارت آمریکا برنامه‌ریزی می‌کنند که هدف از آن تشکیل یک حکومت مستقل در جنوب سوریه به پایتختی درعا است.

آمریکا در تلاش برای تشکیل حکومتی مستقل در جنوب سوریه به پایتختی درعا
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از سایت شبکه المیادین، این دیپلمات نظامی روسیه به ایجاد یک نیروی نظامی متشکل از  ۱۲ هزار نیرو از جبهه النصره و  شورشیان سوری  اشاره کرد که هدف از آن حمله به نیروهای دولتی سوریه به بهانه نقض آتش بس است.

طبق گفته این منبع، یک گذرگاه میان فلسطین اشغالی و اردن برای انتقال سلاح سنگین به منظور اجرای طرح ایجاد شده است. حکومت جدید مانند منطقه شرق رودخانه فرات خواهد بود که نیروهای سوریه دموکراتیک "قسد" تحت نظارت آمریکا کنترل آن را در اختیار دارند.

وی افزود: اوضاع طی هفته‌های اخیر به شکل خطرناکی  متشنج شده است  و بر خلاف اظهارات آمریکایی‌ها، نقش اصلی در  منطقه  رودخانه یرموک را نه تنها شورشیان سوری بلکه جبهه النصره و داعش ایفا می‌کنند. وی گفت: افراد مسلح اقدامات موثری را برای توسعه مناطق تحت تصرف خود انجام می‌دهند.

این منبع روسی اقدام مجدد به تحریک شیمیایی به منظور توجیه تجاوز  غربی جدید که  با حمله افراد مسلح همراه خواهد بود را بعید ندانست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۷۷۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان