//
کدخبر: ۸۷۱۱۰ //

آغاز رزمایش نظامی مشترک اردن و آمریکا

آمریکا و اردن رزمایش مشترک نظامی موسوم به «شیر آماده» را در خاک این کشور با هدف انجام عملیات پیرامون مبارزه با تروریسم، برقراری نظم و حفظ تاسیسات حیاتی آغاز کردند. این رزمایش برای اولین بار شامل آموزش‌هایی برای تعامل با "حادثه شیمیایی" است.

آغاز رزمایش نظامی مشترک اردن و آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، سرهنگ محمد ثلجی، مدیر و سخنگوی رزمایش نظامی اردن در کنفرانس مطبوعاتی آغاز رزمایش نظامی مشترک «شیر آماده ۲۰۱۸» در میادین آموزشی این کشور با مشارکت گسترده نیروهای مسلح دریایی، زمینی، هوایی و نیروهای ویژه را اعلام کرد و گفت، این رزمایش برای هشتمین سال متوالی میان ارتش اردن و آمریکا خواهد بود و طرف دیگری در آن شرکت نخواهد داشت.

رزمایش نظامی مشترک «شیر آماده ۲۰۱۸» با مشارکت ۷۰۰۰ نیرو روز یکشنبه آغاز شده و تا ۲۶ ماه میلادی جاری ادامه خواهد داشت.

ثلجی افزود، هدف از این رزمایش تحقق اهداف مختلف از جمله افزایش ظرفیت مشارکت کنندگان در برنامه‌ریزی، اجرای عملیات مشترک، تبادل مهارت‌ها میان نیروهای مسلح اردن و آمریکاست.

وی ادامه داد، در این رزمایش بسیاری از فعالیت‌های آموزشی با هدف آموزش عملیات مبارزه با تروریسم، برقراری نظم، اجرای عملیات خارج کردن افراد، مدیریت بحران، اطلاعات، حفظ تاسیسات حیاتی و اجرای عملیات لجستیکی اجرایی خواهد شد.

ثلجی گفت، بخشی از نیروهای اردن در حال حاضر در رزمایش یک ماهه «سپر خلیج (فارس)» با مشارکت نیروهای کشورهای عربی و خارجی  مشارکت دارند که به زودی پایان خواهد یافت.

وی تاکید کرد، اردن همچنین در رزمایش «ستاره درخشان» با مشارکت نیروهای مصر و کشورهای عربی و دیگر کشورهای دوست در قاهره شرکت خواهد داشت.

ثلجی اعلام کرد، رزمایش نظامی مشترک «شیر آماده» در سال آتی با مشارکت بیش از ۴۰ کشور بزرگترین رزمایش خواهد بود.

جان مت، رئیس بخش برگزاری رزمایش در فرماندهی مرکزی آمریکا هم گفت، ۳۵۰۰ سرباز آمریکایی در این رزمایش شرکت دارند. رزمایش «شیر آماده ۲۰۱۸» بهترین راه برای آماده کردن نیروها به منظور همکاری با یکدیگر در شرایط نامساعد و خطرناک و فرصت طلایی برای آگاهی از بهترین راه‌های تعامل با تهدیدهای امنیت منطقه در سطح عملیات است.

مت گفت، برای نخستین بار آموزش‌هایی پیرامون قدرت همکاری با دیگر آژانس‌های دولتی به منظور فعال‌سازی تیم آزمایشگاهی سیار با هدف برخورد با حوادث شیمیایی شبیه‌سازی شده اجرایی خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۷۱۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان